vineri, 30 aprilie 2010

Iubirea fără rest

           Există o puritate în sufletul celui care iubeşte, cu adevărat, încât nici nu poate fi descrisă. Ce-i drept, în faţa unei astfel de "împărtăşiri", nu avem ce face. Omul acela nu mai contează pentru el. Omul acela se pune pe el în plan secund. În termeni psihologici, renunţă la propriul ego, doar ca să fie cotropit de un alt-ego. Ceea ce nu vede această ştiinţă ilustră nu stă pitit într-un singur joc de "ce-i al meu devine al tău", stă tocmai în modalitatea naturală de a nu pune problema în acest fel. Nu există nimic mai pur decât dorinţa din ochii celui care se lasă purtat de valul iubirii fără de constrângeri. Omul acesta se mişcă, în propriul lui, aşa cum s-ar mişca partenerul lui. El nu cunoaşte răzvrătirea şi calicenia cu care ne lăsăm violaţi. El se lasă violat la propriu. Scopul lui devine scopul celuilalt. În el se regăsesc temerile celuilalt şi toată vacuitatea discursului care-i spune că nu este plăpând. Omul visător este cuprins de modalitatea reală de a se pune în acord. Prin pactul pe care îl face cu soarta, dar şi cu setea de a se lăsa violat, omul furat aduce cu sine un miros mămăligos. De ce? Pentru că tu îl vezi singur, iar pentru el singurătatea devine non-existenţă. În schimb, existenţa devine mijloc pentru contopire, iar acest mod de împletire aduce şi valul nărăvaş al focului. Când realitate-i perturbată, atunci îi vezi colţii. Atunci erupe ca vulcanul îndrăcit!


26 de comentarii:

Unknown spunea...

iubirea....nu putem trai cu ea, dar nici fara ea ;))

Sorina spunea...

perfect adevarat!
iubirea in doze mici nu e iubire. all or nothing. de aici si eruptia.

ferice de cei cu suflete mari, dar si vai, de povara lor!

Anonim spunea...

super tare postarea (ma cutremura )

George Colang spunea...

Anonim@ vezi ca in 77 au murit oameni.

George Colang spunea...

kid4ever@ esti sigura?

George Colang spunea...

Sorina@ O povara placuta! totusi...

MaDa.CrEtS spunea...

Frumos:)

X spunea...

Iubirea e neconditionata.
Pe anonimul tau, cred ca nu-l mai cutremura nimic. Poate a devenit imun la ceea ce insemana iubire.

George Colang spunea...

MaDa.CrEtS@ multumesc

X @ probabil

silvia spunea...

Am cunoscut puritatea de care vorbesti. Stiu cum este; si probabil va ramane mereu parte din mine, ceva din copilul pur de atunci. Exista o persoana care ma face sa simt asa. Si totusi, suferinta pierderii lui, nu s-a putut compara cu nimic. Mi-ai rascolit multe sentimente in seara asta :) Dar totusi zambesc:)

George Colang spunea...

Silvia@ Multumesc. Nu mai fi asa categorica - ca ti-am rascolit nu stiu cate sentimente, ca iar primesc o groaza de injuraturi de la frustrati, nu ai vazut in "Cel mai iubit dintre pamanteni"? Daca gandesti esti pus la zid!

silvia spunea...

Am spus doar ce am simtit. Stii, nu imi este teama sa fiu categorica, indiferent de consecinte; sa spunem ca regulile sunt facute pentru a fi incalcate. Din punctul meu de vedere, frustratii sunt cei care nu pot intelege gandirea libera a celor din jur :) Stiu cum e, si pe mine ma vad unii ciudata pentru ca ma exprim asa cum simt, indiferent unde as fi. Dar nu trebuie sa ne placa toti in final,nu? Eu zic sa-i lasam pe cei care nu inteleg in pace si sa ne traim viata dupa propriile reguli si "gandiri" ca sa te citez intr-un fel! :D

George Colang spunea...

Silvia@ Asa e. am inteles ce spui, dar sunt unii care nu inteleg, din pacate. Este prea complicat pentru ei.

Anonim spunea...

Dar nu e nimic complicat la voi. Problema nu e ca va exprimati, ci ca nu transmiteti. Dar cum existati, nu cugetati, asta e.

Retine: blogul nu e viata reala. Aici sunteti mici zei.Sau asa va inchipuiti. Au si inchipuirile rostul lor.

La iubirea asta banala de care vorbesti nu se da si rest? Ca e cam ieftina!

George Colang spunea...

Anonim@ Daca ai fi citit blogul in amanunt, ai fi vazut ca si eu scriu ca Facebook, hi5 si conturile de bloguri, inclusiv blogurile creeaza personaje "importante'' rupte de realitate, zei ai virtualului, ipocriti, ce vrei tu. La fel, daca te-ai fi uitata mai atent, ai fi vazut ca sunt o gramada de texte care au tagul "iubire" - in care gasesti o gramada de perspective. Iarasi, daca te-ai fi uitat mai mult de atat,ai fi vazut ca textele sunt impersonale si nu au legatura cu cel care creeaza. Deci, inteleg frustrarea ta superficiala, dar cauta, cerceteaza, analizeaza si pe urma da si cu parul. o seara minunata.

Ingrid spunea...

Cati oameni simt acea dragoste?In cate suflete exista acea puritate?Cati ochi isi tradeaza sentimentele? Pentru ca sentimentele se pot schimba...poate sunt persoane care vor sa iubeasca,vor sa simta,vor sa traisca dar nu pot.

Cine gaseste dragoste neconditionata,o dragoste care sa nu piara niciodata,acela se poate considera a fi cel mai norocos/iubit dintre pamanteni...dar oare chiar exista asa ceva?

George Colang spunea...

Ingrid@ daca nu ar exista, atunci nu as mai avea de ce sa traiesc, sincer...

Elena Cute spunea...

Si crezi ca va dura vesnic? Eu asta vreau sa stiu

George Colang spunea...

Ingrid: din pacate, nu. daca omul se schimba continuu, atunci si iubirea trebuie sa treaca odata cu el. normal ca as vrea sa nu fie asa,dar nu avem ce face...

Lorelai spunea...

Love is a state in which a man sees things most decidedly as the are not. (Friedrich Nietzsche) Trist dar totusi adevarat! :)
P.S: Bine te-am gasit pe propriul blog. Astept cu drag feedback din partea ta:)

George Colang spunea...

Lorelai@ Si eu la fel. Dragut citatul, desi mi-am facut licenta pe Nietzsche, nu-l stiam, sa-mi fie rusine! :)

Lorelai spunea...

Absolvent de filosofie, sa inteleg? Frumos. Te iertam de data asta:)

George Colang spunea...

Lorelei@ Multumesc. Din ce carte era aforismul?

Lorelai spunea...

Din cate stiu, din Anticristul. Recunosc ca nu am citit cartea, dar am gasit citatul si mi s-a parut foarte frumos.:)

Gianni spunea...

ma regasesc 90% in acest post :) parerea mea e ca, intr-adevar, dragostea poate rezista exact cat rezisti si tu pe pamant [a se intelege, atat cat traiesti :)], alaturi de un om caruia ii tolerezi defectele atat exterioare cat si interioare [ ma refer la cele care nu pot fi schimbate], pt k dupa o varsta..din pacate numai astea mai raman si ai capacitatea de a cauta in el mereu partea frumoasa care te-a facut sa te indragostesti incat sa fii deacord sa iti petreci o viata langa el. departe de riduri, par carunt si neputinta...cred ca exista dragoste pana la capat. totul depinde de noi...si evident si de persoana potrivita de langa tine...

aricioaica spunea...

e frumos, dar e atat de greu sa te vindeci... felicitari pentru analiza!