sâmbătă, 16 octombrie 2010

Câte ceva despre mine…zise falsificatorul

    
     Am citit mai demult, pe un blog anume, o descriere ce ţinea să separe faţa creatorului de faţa creatului. Este evident că, în fiecare operă, mare sau mică, plăsmuitorul se găseşte şi totuşi nu se găseşte. El este acolo prin gândirea şi prin munca sa, prin sudoarea cu care se rupe de cotidian doar ca să nască, un soi de maieutică. Însă, într-o bună măsură, cel care scrie nu este şi cel care ştie să pună mâna pe viaţa sa şi să fie în acord cu propria sa credinţă. Când scrii, te prostituezi, te rupi de tine în speranţa că o să ajungi la tine. Cei ce citesc nu fac decât să ajungă la o linie mediană, la un joc ce se desfăşoară între adevăr şi minciună, poate, la nimic, căci, până la urmă, ideea de prostituţie e mult mai frumoasă decât adevărul cuvintelor tale. Şi, uite aşa, ajungem la omul din spatele măştii, nu a celei conturate de viaţă, a măştii scrise voit de perversiunea de a te ascunde. Nu mi-am dorit niciodată să fiu păpuşar, dar uite că, vrei nu vrei, în viaţa mai faci şi scene fierbinţi de minciună. 


5 comentarii:

cristina26 spunea...

foarte adevarat si frumos spus:)

George Colang spunea...

free spirit@ Multumesc! :)

Neskie spunea...

Evadând creezi aripi prin cuvinte menite să te ţină în zborul tău spre...nicăieri.
Salut masca ce înca mai grăieşte adevărurile scurse de verosimilitatea credinţei lor şi nu intemperiile impuse sub preşul tuturor.

George Colang spunea...

Neskie@ Foarte frumos spus. Nu am ce sa mai spun:)

Laura spunea...

Persoanele care nu sunt sigure pe ele fac astfel de lucruri,isi doresc sa fie ceea ce nu sunt.Eu spre ex,imi vad numai defectele.Stiu ca am si calitati,dar nu stiu sa le explic,sa le exemplific http://gandpegand.blogspot.com/2010/11/eu.html.