joi, 23 septembrie 2010

Iubirea autentică

       Cred că am consumat munţi de neuroni în nebunia mea de a înţelege iubirea. Greşit! Am consumat lacrimi şi oceane pentru a nu mă lăsă cotropit de tot felul de idei mincinoase cu privire la iubire. Asta înseamnă că am încercat, prin ocolire, să definesc incognoscibilul, să-l nuanţez şi totuşi să-l falsific în voie. Nu-mi pare rău! Ca mine, mulţi îs! În fine, de ce spunem, până la urmă, că iubim? Când, în fapt, noi nici nu ştim ce este iubirea? Nu, oare, tot din egoism? Nu, oare, din nebuloasa furie a egoismului, a diavolului care se joacă în noi? Până la urmă, nu este totul doar un joc în calea subtilă de a ocoli moartea? Sau este frică? Putem noi, cu adevărat, să luăm decizii sau ne raportăm mereu la frica din noi? Când fugi după unul, o faci pentru că-ţi este frică de tine, de singurătatea ta, şi nu pentru că ţii neapărat să-l iubeşti, poate să-l minţi. Câţi aleg să nu fugă de singurătate? Puţini! Culmea, ei cred că iubesc cu toţii. Până una, alta, iubirea nu se vinde aşa de uşor, ea vine cu un colţ de „stranietate“, nu se arată uşor şi în nici un caz nu vine cu zâmbetul pe buze; iubirea vine cu fior şi frică, dar nu frică de singurătate, specifică romanticilor mincinoşi, ci cu frică de nimicnicie, cu adaos de gol şi deşert. În iubire nu zâmbeşti, tremuri. În primă instanţă, te sperii, şi pe urmă te laşi purtat de zâmbet. În iubire nu ai timp să alegi, pentru că alege ea pentru tine. În iubire, nu te uiţi să vezi în dreapta şi-n stânga, vezi făţiş. Pasul care denotă trăirea adevărată este situat la jocul dintre tragic şi comic. El nu se arată din plin, aşa cum cred toţi cei care iubesc din frică de singurătate, se arată ascunzându-se, trăgând un semnal de alarmă ce ţine să te ferească de ochiul pueril al minciunii. Daimonul iubirii autentice te sustrage de la viaţa ta paşnică pe pământ şi te pune într-o nouă lume, într-o oază presărată cu ţepi şi cu zahăr. În iubire, egoismul se desfată, se întoarce împotriva lui însuşi şi se omoară, spre deosebire de cei ce iubesc din frică de singurătate, unde egoismul devine alegere-prin-gelozie. În iubirea autentică, trăirea nu este umană, chiar dacă este umană, ea irupe cu iz metafizic şi totuşi carnal. În iubirea autentică sfinţenia se pocăieşte cu demonul de neînlăturat şi se preface în sânge carnal şi foc ceresc. Aici, lumile se contopesc, focul se stinge cu foc şi apa se îneacă cu agheasmă.  


32 de comentarii:

silvia spunea...

Poate ca sunt egoista, poate ca iubesc, poate urasc singuratatea.....Oare astea trei nu se pot combina? Poate ca ma mint, inca nu stiu exact. Iubirea autentica....O,Doamne.....este atat de greu de gasit si de cele mai multe ori, imposibil de pastrat. Pentru ca este autentica si noi suntem oameni. Am trait-o pe propria piele, senzatii incredibile, dar si lacrimi ce te ard......Si poate ca fiecare din noi, isi defineste in propriul mod "stilul" de iubire:) Intr-un fel sau altul:)

George Colang spunea...

Silvia@ Daca este greu de gasit, asta nu inseamna ca nu este:) Orice lucru pur trebuie sa fie greu si tousi simplu. Nu poti sa iubesti din frica de iubire, aia e pura minciuna, perversiune si tot ce vrei. Din pacate, la nivelul asta ramane ''iubirea'' pentru marea majoritate.

silvia spunea...

Ajungem sa ne multumim cu o iubire mediocra, de cele mai multe ori. Ma uit la sor'mea, mai mica decat mine cu vreo 3 ani. Ea va fi fericita; va gasi un om care s-o iubeasca, sa va aseza candva la casa ei, poate va avea si un copil si gata si iubirea. In schimb, eu, tu si poate altii din aceeasi categorie, vom cauta mereu ceva mai mult, dar ne vom chinui, pentru ca iubirea autentica nu se intalneste de multe ori in viata unui om, si nu toti avem norocul sa o intalnim sau sa o recunoastem:) Si in ciuda eforturilor, ma tem ca vom ajunge si noi sa ne raportam la majoritate...In final....

George Colang spunea...

* frica de singuratate

Toteu spunea...

tocmai explicasem pe un blog(http://i-the-shadow.blogspot.com/2010/09/iubiretantrica.html) ce se intampla cand traiesc ceva apropiat de iubire sau compus in iubire,nici eu nu inteleg prea bine.cand sunt intrebata daca am iubit,mi se face mereu o pauza in gandire.

Anonim spunea...

cu ceva ani in urma am realizat ce inseamna cu adevarat sa iubesti. inseamna sa renunti la persoana iubita, sa o lasi in pace daca asa simte ea. bineinteles ca apoi vine durerea, chinul singuratatii. daca reusesti sa supravietuiesti viata capata un nou sens, iubirea devine cu totul altceva, se elibereaza de carnea ce ne intuneca mintile si asa ajungem sa iubim tantarul ce bazaie deasupra veiozei, firul de iarba ce se infioara sub picatura de roua sau lumina din ochii cainelui murdar de pe strada. urmatorul pas este respectul pentru tot ce este viu si eventual neputinta de a mai manca carne. poate multi se intreaba de ce se stramba vegetarienii la carne. cand musti din bucata moale si rosie simti gustul fricii si al suferintei.

Vocea-de-departe spunea...

Iubirea autentică transcende multe temeri. Când se purifică şi devine cu adevărat autentică, e comunicare pură, la atâtea niveluri, încât tinde spre infinit.

George Colang spunea...

Toteu@ Mai bine sa ti se faca o pauza in gandire decat sa spui cu ''certitudine'' o minciuna.

George Colang spunea...

toobored@ Mi-a placut foarte mult ce ai spus. Nu mai am altceva de zis! :)

George Colang spunea...

Vocea-de-departe@ ESte frumos spus ''comunicare''. Un soi de legatura genuina...

elena spunea...

In iubire nu zâmbeşti, tremuri. În primă instanţă, te sperii, şi pe urmă te laşi purtat de zâmbet. În iubire nu ai timp să alegi, pentru că alege ea pentru tine. În iubire, nu te uiţi să vezi în dreapta şi-n stânga, vezi făţiş.
imi place foarte mult:X:)

elena spunea...

cred ca aia ar trebui sa fie iubirea, cum a descris-o toobored....interesant subienct, interesant dicutii:)
zi frumoasa! >:D<

George Colang spunea...

Elena@ Multumesc! Zi frumoasa si tie! :)

by canamonica spunea...

de cele mai multe ori suferim pentru că avem impresia că cel pe care îl iubim este fericirea noastră... nu, fericirea este în noi, noi trebuie să o alimentăm... cel care vine la noi prin dragoste, trebuie să sporească fericirea, nu să o aducă... ce ai spus este perfect adevărat, nu ştiu dacă se poate spune mai bine în cuvinte... mă bucur că "m-ai găsit" pentru că aşa te-am găsit şi eu; într-adevăr, mi-ai luminat ziua aceasta şi le vei lumina şi pe următoarele, sunt sigură... mulţumesc

George Colang spunea...

Ana M. Cojocarescu@ Ma simt onorat! Eu va multumesc.

Anonim spunea...

În iubire, nu te uiţi să vezi în dreapta şi-n stânga, vezi făţiş... cred ca asta defineste cel mai bine iubirea...
frumoasa abordarea in ansamblul ei, interesante idei...

Lucia spunea...

Daca langa persoana pe care o iubesti nu poti fi tu asa cum simti in interior,acel cineva nu te iubeste cu adevarat,nu te iubeste pe tine,ci ceea ce vei deveni,in ambalajul lui favorit.
O iubire adevarata presupune iertare.Atunci cand o relatie se rupe usor,nu a fost niciodata vorba de sentimente puternice.
Poate ca nu exista reguli.Iar o iubire autentica este aceea pe care simti sa o manifesti.Insa la baza stau aceleasi vechi caramizi.
Depinde de fiecare in parte daca are grija sa-si pastreze persoana pe care o iubeste.

Tot ce trebuie sa facem este sa iubim asa cum simtim,nu asa cum gandim...si totul vine de la sine!

–•M.E•– spunea...

Frumos...ai exprimat ceea ce multi alti au incercat in zadar

Celestine Mihaela spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
George Colang spunea...

–•M.E•–@ Multumesc. Te mai astept pe blog! :)

George Colang spunea...

Celestine@ S-a facut! :)

QED spunea...

Nu m-as bucura ca-s multi ca mine, dar m-as bucura sa am experiente proprii. Stiu c-ai scris adevarat si intuiesc experienta in acest sens. Cateodata imi lipsesc cuvintele sa exprim ce-i iubirea, poate pentru ca ea nu se vrea exprimata. Este ca si cum ai idealiza ceva. Vreau s-o simt prin toti porii, vreau s-o port in mine, cu mine, vreau sa-mi tina de cald si de racoare, de foame si de sete, de intuneric si de lumina. Atunci voi stii ca este ea.

George Colang spunea...

QED@ Si totusi, ai incercat acum sa o exprimi:)

Pifuneata spunea...

Offshore eu cred in iubirea adevarata. Aceea pe care o intalnesti doar o data in viata. Cu fiori in suflet si tremur in glas..Nu cred in jumatati de masura si nici in falsitate. Si...DA...exista o jumatate pentru fiecare, doar ca o gasim atunci cand ne asteptam mai putin...Frumoase cuvintele tale de mai sus.

George Colang spunea...

Pifuneata@ Multumesc pentru aprecieri! SI eu cred la fel! Te mai astept:)

Pifuneata spunea...

Te-am trecut in blogroll...Imi place la nebunie felul tau de a scrie...Ai un talent innascut! Ma bucur ca te-am descoperit!

S.Sasha spunea...

Daca ti`e frica de singuratate...esti in cautare mereu..pretutindeni.Daca e iubire...apare deodata, fara s`o ceri, fara s`o cauti..poate uneori chiar fara s`o vrei, apare pur si simplu.. in cazul asta nu mi se pare ca mai e vorba de egoism. :)

George Colang spunea...

Sasha@ Esti sigura ca ai citit cum trebuie? Unde am zis eu ca e egoism daca ti se intampla din prima sa iubesti?

Whisper spunea...

Iubirea este autentica cand alte aingeri te murdaresc!

George Colang spunea...

Whisper@ Cand simti ca alte ''iubiri'' te au murdarit...asa mi se pare mai aproape de adevar, desi nici asa, pentru ca nu mai simti nimic, doar ca traiesti.

lumynyta spunea...

sunt una din pers caruia ii este frik de singuratate ...

Ganduri Murdare spunea...

C'est la vie dans guerre ou l'amour, tout est parsi !