sâmbătă, 27 martie 2010

Roblogfest 2010 - Offshore: sfârşitul sau inceputul blogului?


     Vreau să mulțumesc celor care au votat blogul "Offshore" în topul roblogfest, deși eu nu am făcut niciun fel de reclamă. Practic, nimeni nu a știut că am participat la acest concurs. Normal că nu dau doi bani pe un astfel de top, dar intenția mea era tocmai de a afla câtă lume mă susține, era propriu-zis o modalitate de a ajunge la "valoarea" blogului, nu prin desfășurare în sine, ci prin voturile persoanelor care nu m-au citit înainte de top. Având în vedere că eu nu am facut reclamă, că nu am postat pe nicăieri că sunt participant, deși am avut, inițial, intenția să o fac, am revenit și mi-am dat seama că mai important ar fi să văd cum reacționează cititorul care nu este familiar cu blogul meu. Era ilogic să le spun celor care mă apreciază să mă voteze, știam deja asta, că ei sunt alături de mine. Care a fost surpriza? Ei bine, blogul Offshore a iesit pe locul, stai să văd, așa, locul 49, având un punctaj demn de invidiat. Dupa cum se vede aici, scorul este foarte strâns și nu se poate zice că a ieșit un câștigător adevărat. Mai sunt încântat și de faptul că Mixul de Cultura care, la fel, nu a beneficat de reclamă, s-a aflat pe un onorabil loc 14. Vreau să mulțumesc tuturor celor care citesc blogul meu și care m-au votat. Vreau să mulțumesc tuturor celor care m-au descoperit pe parcursul desfășurării competiţiei. Aș vrea, totuși, să-i aud și pe cei care mă citesc, dar care nu comentează, știu că sunteți acolo, am statistica în față!

       Acum, despre viitorul proiectului Offshore: după cum se vede, mai exista un frățior, în limba engleză, care-și propune cu timpul să-l absoarbă pe Offshore (Ro). Ideea este foarte simplă, blogul  își propune să atingă o piață care este versată, care apreciază la propriu munca unui om. În condițiile de față, blogul Offshore nu mai poate continua mult, energia depusă pentru a susține un proiect cultural, plus alte proiecte în paralel, este extrem de costisitoare. Cu alte cuvinte, costurile unui proiect de asemenea anvergură sunt mult prea ridicate. Mă tem că blogul Offshore va fi închis dacă nu se vor găsi pârghii care să susțină proiectul. Acum trei ani, blogul începuse ca un exercițiu de scriere, era o modalitate ieftină de a mă ajuta pe plan profesional. După aproape trei ani, blogul a căpătat o nouă față, pot spune că a rămas în viață doar cu ajutorul oamenilor care apreciau foarte mult munca depusă de mine. Scopul meu a fost încheiat dupa vreo doi ani, restul, tot ceea ce se vede, a fost rezultatul dorințelor voastre. Proiectul "Offshore" a răspuns la problemele voastre, a trasat tot felul de situații, a creat confuzie, a dat răspunsuri, a creat panică, au fost oameni care au trecut la propriu prin ceea ce am scris. Am încercat să răspund tuturor. Mi-am facut dușmani, dar și prieteni. Important a fost și este experimentul în sine, care este și trebuie să fie mintal, și nu fragmentar și tăios. Vă mulțumesc!

16 comentarii:

Irina spunea...

Felicitari pentru performantele atinse cu blogul tau, observ ca a fost si este un succes si sunt convinsa ca sunt multi care te stimeaza si apreciaza efortul depus. Suna cam trist "sfarsit".. speram ca blogul Offshore sa nu aibe un sfarsit vreodata. Dar important este ca munca ta nu se opreste aici! Iti tin pumnii in tot ceea ce iti propui, sa auzim numai de bine!!!

O seara frumoasa, George!

George Colang spunea...

irina" orice lucru care incepe trebuie sa aiba si un sfarsit. asa arata logica lucrurilor.

robert spunea...

Pe mine ma lasa rece acel top. Cum ai spus si tu: "nu dau doi bani" pe el. M-am uitat la primele doua locuri; sa zicem ca am vazut blog-uri mult mai interesante sau poate ca nu am nimerit eu tocmai la momentul potrivit...
Cat despre offshoregeo, stii cum se spune: "The King is dead. Long live the King".
Felicitari pentru munca depusa!

acin1602 spunea...

Te-am gasit pe blogul meu,asteptandu-ma.Sa-mi fie rusine!N-am mai dat pe-acasa cam de mltisor.M-am aciuiat pe la altii ,unde ma simteam un pic mai bine ,dacat in propria singuratate.Imi place sa vorbesc si vazand ca nu ma viziteaza.. nimeni am plecat.Acum te descopar.Bine ai venit!

Ionel Mesaroş spunea...

Iti multumesc pentru accept.!
Te asigur ca voi tine cont de toate sugestiile tale si ma voi conforma legii!
Iti doresc o zi frumoasa!

Flatliner spunea...

Sad news…Recunosc ca ma numar printre acei muritori care urmaresc blogul din umbra; nu am indraznit sa comentez vreun articol din caraghiosul motiv ca ma simt un viermisor de fructe, ale carui idei sau ganduri nu au o baza filozofica. Prin urmare am lasat actorii/amatorii in domeniu sa-si lanseze opiniile bazate, sper, pe argumente valabile si solide. Ar fi trist ca acest proiect sa ia sfarsit, deoarece tot ce ai asternut pana acum in acest virtual (impersonal pana la urma) emana o frumusete umana atat simpla, dar in acelasi timp atat de complexa si inaccesibila. Cine mai are nevoie de roblogfest, statistici sau voturi cand are un asemenea lucru de pret? In cazul in care s-ar intampla evenimentul de mai sus (sper totusi ca nu), as dori sa iti transmit ca it has been an honour to read you((r)posts)!

La Rose Jaune spunea...

Felicitari!

George Colang spunea...

La rose@ ptr ce ma feliciti? nu ma intereseaza topul ala, e o tampenie in sine. am participat sa vad cum reactioneaza cei care nu stiu de blogul meu, a fost un experiment si o modalitate de a strange lume, in niciun caz un moment de triumf sau de fala. pentru mine nu exista categorii, cel putin in cazul asta.

George Colang spunea...

acin1602@ si eu iti urez bine ai venit! :)dar nu am inteles partea cu descoperitul pe blog.

George Colang spunea...

Robert@ merci. pana la a fi rege, mai e cale lunga, din fericire nu mi am propus sa ating asa culmi "inalte".

booknerdcafe spunea...

Lasa-ma sa cred ca nu e sfarsitul ... afara ploua si tu spui ca termini cu blogul....e chiar deprimant...
Iti urez succes in proiectele de viitor si traiesc cu speranta ca totusi nu este sfarsitul blogului...

George Colang spunea...

Ionel@ ok :)

George Colang spunea...

Flatline@ multumesc ptr cele spuse. mi ar fi placut sa fi avut curajul de a intra in acest impersonal. desi pare inaccesibil, blogul isi propune sa trateze umanul, si asta o puteam face impreuna. cu siguranta cei care comenteaza sunt niste curajosi, dar trebuie sa stiu si de cei care ma citesc in taina. Acum, despre statistici si alte chestii, normal ca nu au sens, insa esti constient ca mi este greu sa mai tin in viata un lucru care necesita efort intelectual si chair financiar. Romanul are o mentalitate paguboasa, citeste si injura, nu se gandeste la costuri, la timpul mancat, la banii care se cheltuiesc cu carti, materiale, etc. Un articol poate fi citit in 5 minute de cineva, insa sa lucrezi la el, necesita mult mai mult. Imi este greu sa mentin ceva ce este frumos, ca alte lucruri frumoase care se pierd. Viata blogului nu stiu cat o sa mai fie de lunga, poate ca o sa mai dureze putin, daca apare publicitate pe blog, ar putea sa dureze si o vesnicie. Principala problema este materiala, daca as avea publicitate, atunci lucrurile ar fi cu totul altfel. Nu vreau sa para ca cer bani, nu e vorba de asta, dar orice munca trebuie platita, este o regula normala care se petrece in orice tara normala, chiar daca implica pasiune si daruire. cam despre asta e vorba. in plus, daca ar fi bani, atunci cu siguranta, aspectul, informatia, dictia, toate elementele are creste, blogul s ar dezvolta si ar acapara si mai mult atentia. am ramas placut surprins sa vad ca unele art intrec wikipedia, asta inseamna ca oamenii respectivi apreciaza ceea ce fac, ei vin la mine exact ca la un reper demn de luat in seama. ma bucura totul, dar inca sunt in cumpana si nu stiu cat o sa mai dureze totul.

George Colang spunea...

Barbie@ iti multumesc ca ma citesti si ca intelegi, asta e mare lucru! Sfarsitul blogului nu e asta, nu e chiar acum, dar urmeaza o perioada de asteptare. Blogul oricum si a prelungit durata cu vreun an, pentru ca trebuia sa fie inchis de mai mult timp. sunt in asteptare, daca apare soarele, atunci si blogul o sa dainuiasca, daca nu, asta este. chiar imi pare rau.

Anonim spunea...

Eh, stim noi mai bine ca esti doar fitzos :))

George Colang spunea...

Mihnea@ sarpe existential ce esti! Cum de poti tu sa ma cunosti mai bine ca oricine, hm? :))) cum ar suna - filosoful fitos? Un exercitiu fitos:)))