sâmbătă, 20 martie 2010

Fetele bune vor băieţi răi






       Nu cred că există ceva mai interesant pe pământ care să nu fie trădat de jocul dintre alb şi negru. Nu există o dualitate mai mare ca aceasta. Din timpuri străvechi şi înainte de creştinism, focul, apa, pământul, plus alte elemente, aveau să pună bazele jocului dintre rău şi bun, cald şi rece, lumină şi întuneric. Culorile, petele, focul, toate derivă de aici, ceea ce nu înţelege nimeni stă fixat în aşa-zisa dualitate care străpunge nimicul şi fiorul cotidian. Nu există rău, nici bine, există o săgeată care străbate cercul vicios, care ne lasă să ne minţim că există categorii.  Nu există duplicitate, există joc, şi dacă există joc, atunci trebuie să existe şi copii care să-l prefere. Într-o relaţie, de fapt, într-un colţ de început de relaţie se află drumul cel mai pur, cel mai limpid hol care ne duce spre adevăr. 
       Fetele bune prefără băieţii răi tocmai ca să se oglindească în ceva. Culoarea nu există în alb şi negru, ci în joc, iar jocul este făurit de mixul de non-culoare. Când fugim de noi şi visăm, căutăm să ne ascultăm chemarea, fiorul care ne aduce lângă cineva. A fi lângă cineva înseamnă a lua din culoarea ta şi a umple cu ea un gol care aşteaptă să fie presărat. Colajul dintre două persoane trebuie să fie impur, să atragă devenirea, iar acesta, după cum ştim, implică războiul culorilor şi a non-culorilor. Şi atunci, este cât se poate de normal să vrem rău, bine, în funcţie de felul în care ne proiectăm în viaţa de zi cu zi. Nu ai văzut? O fată bună mereu o să vrea un băiat rău, în timp ce o fată rea o să vrea mereu un baiat bun. Jocul derivă din voinţa de a lua în stăpănire, de a cuceri cu orice preţ. Sunt persoane care sunt construite pentru a fi vădite, violate, care se lasă furate, prădate. Orice căprioară îşi are un leu sau un tigru. Căprioara o să fie mereu pradă, în timp ce tigrul este  prădător şi  ameninţător.  Însă, orice leu îşi are o leoaică ce vânează pentru el! 


Offshore loves Aphex!

34 de comentarii:

Anonim spunea...

Nice dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Say thank you you as your information.

morphine spunea...

fetele bune vor baieti rai

booknerdcafe spunea...

Vrem o oglinda intotdeauna! Intotdeauna am crezut ca in fiecare persoana exista ceva bun iar eu trebuie sa descopar acel ceva...e in firea noastra...e in joc...totul consta in joc...intotdeauna suntem atrasi (intr-o relatie) de ceea ce este aproape imposibil, vrem sa cucerim ceea ce nu se aseamana cu noi de dragul jocului....dar, fiecare nas isi are nasul si fiecare leu isi are leoaica lui asa cum spuneai si tu

The girl with yellow shoes (Sophie) spunea...

si baietii nu vor fete rele?

Anonim spunea...

Poate n-ar trebui să mă intereseze, dar cum e blog public, îmi permit să-mi spun umila părere.
cred că greşeşti, nu e vorba de niciun război al culorilor, nonculorilor, contrastelor sau ce mai spui tu. e vorba doar de nevoia de completare.
aşa cum fetele bune "vreau" băieţi răi.. şi invers, tot despre nevoia de completare este vorba. cauţi în celălalt ce nu găseşti în tine, tinzi spre mai mult, sau poate spre altceva.
mai departe... n-am înţeles cum e cu "...golul care aşteaptă să fie presărat", cu "holul limpid" şi cu "persoana construită pentru a fi vădită" (şi astea doar la o primă strigare).
cred că ai greşit exprimarea, dacă greşesc poate mă lămureşti tu.
n-ar trebui să folosim cuvinte sau "colaje de cuvinte" (ca să fiu în asentimentul tău), asocieri epatante, doar pentru că sună preţios şi creează impresia de elevat, rafinat.... dar pe de altă parte făcând dezacorduri gramaticale şi cacofonii ("leoaica care") nepermise nici unui liceean.
numai bine!

silvia spunea...

Mi-a placut ultima fraza :) Am avut parte de baieti rai, ca sa ii numim asa.....M-am saturat de ei; acum ii evit. Acum am dat de un baiat bun si il pretuiesc pentru asta :) Interesant post :)

George Colang spunea...

Barbie" exact asa e! in masura in care exista un leu, exista si o leoaica.

George Colang spunea...

The girl with yellow shoes" si ei vor la fel! :)

George Colang spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
George Colang spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
George Colang spunea...

whater: nu cred ca vorbesc de vreun razboi al culorilor, daca nu ai inteles textul, citeste comentariul expus de Barbie. cat despre greseli, multumesc pentru ca m ai luminat.

George Colang spunea...

silvia: si esti sigura ca este bun? :)

silvia spunea...

Pana in momentul de fata, sunt sigura. A trecut un an si trei luni, lucrurile merg bine. Sunt constienta de faptul ca are defecte si i le cunosc, dar stiu ca pot trece peste ele :)

George Colang spunea...

silvia: f bine atunci :)

La Rose Jaune spunea...

Uite, eu sunt o fata din categoria celor "bune" (nu detaliez, intelegi ce spun). Si totusi, recunosc, ma atrage un baiat dintre cei considerati "rai". De ce? Nu stiu precis. Poate pentru ca regasesc in el ceea ce eu nu am sau nu am avut curajul sa fiu; poate pentru ca langa el nu ma plictisesc niciodata, iar el vede in mine ceva special, pe care si l-a dorit si nu l-a avut; poate pentru ca suntem diferiti si fiecare aduce altceva in aceasta relatie, facand-o complexa si completa... Eu sunt alb? el e negru? invers? depinde, e chestie de perspectiva... Important este ca iubirea se infiltreaza oriunde, trece orice bariere, explicabile sau inexplicabile...

Narcisa Calinescu spunea...

Fetele bune vor baieti rai...raul si binele se neutralizeaza devenind un tot...diferentele ne atrag, iar intr-o relatie ambii parteneri trebuie sa se completeze...ce nu are unul, are celalalt si invers...
Imi place blogul..bravo...perspectiva in care este descrisa ideea ofera o imagine reala...Bravo

Mihaela spunea...

Buna! Un mic premiu pe blogul meu...take a look! O primavara frumoasa!

Meravigliosa creatura spunea...

Am fost si eu o fata buna cu un baiat rau...totul a fost o lupta. Lupta unei leoaice de a il cuceri cu orice pret, de a creste in ochii lui mai mult ca oricine altcineva,de a ii oferi lui fericirea cu pretul fericirii mele...Si intr-o zi m-am trezit... Acum sunt o fata rea indragostita de un alt baiat rau,dar care s-a schimbat de dragul meu,iar asta il face atat de bun...stie sa ma iubeasca pentru tot ce sunt sau nu sunt cu o profunzime de care nu credeam ca e in stare un baiat rau si ma face sa simt ca nu este doar lupta mea...este lupta noastra cu timpul.

Anonim spunea...

ok off, mea culpa. am crezut că textul e scris de tine, nu de Barbie, de-aia îţi ceream ţie lămuriri cu privire la cuvintele puse între ghilimele. chiar mă interesa sensul dat de tine, pentru că nu prea se potrivea cu ce ştiam eu.
da' nu-i bai, al'dată nu mai întreb nimic.
noroc!

p.s. dacă am avut parte numai de fete bune, înseamnă că-s rău?

DMC spunea...

Interesanta abordare, dar ...leoaica, este "good girl" or "bad girl"...in acceptiunea ta?:)

Anonim spunea...

Eu cred totusi ca exista si categorii, ca exista un bine absolut si ca nu e totul relativ. Si pana la urma si fetele bune care vor baieti rai se razgandesc.

George Colang spunea...

La Rose Jaune: si daca nu regasesti in ei nimic? daca u esti rea tocmai pentru ca vrei sa te regasesti in altceva? :)

George Colang spunea...

cutia cu ganduri: merci. te mai astept pe aici.

George Colang spunea...

Meravigliosa creatura: ma bucur pentru tine. nici nu avea cum sa fie altfel, doar esti o creatura minunata:)

George Colang spunea...

whatever: sincer e problema ta, daca esti baiat rau sau bun, nu cred ca are sens sa si dea cu parerea unul care are un nivel sub al unui licean. o zi minunata.

George Colang spunea...

Dmc: leoaica este buna, ea lupta pentru binele tribunului, ea lupta pentru el, si se lasa purtata de un un-altul doar atunci cand leul este provocat si invins. deci, rolul leului ar fi tocmai de conservare, de a pastra regulile intacte.

George Colang spunea...

AproapeAlb: Tu ai citit vreun dialog platonician? sunt f scurte si simple. ar trebui sa citesti. ei, in unul dintre ele gasesti si marea discutie asupra Binelui. pe scurt, toti stiu ce este binele, fericirea, bunatatea, iubirea, numai Socrate nu stia nimic, el punand accentul tocmai pe negatie, ca sa fie obiectiv. Sunt multi care il imita in ziua de azi, si o fac inconstient, insa ei zica ca nu stiu, se pun intr o lumina mai putin favorabila, spun ca au pareri umile, cum zice Whatever ala, tocmai ca sa surprinda pe urma cu mediocritatea lor. Nu, Socrate prin acesta non-cunoastere incearca sa l aduca pe interlocutor pe un drum, sa i arate calea, care este mult mai importanta decat raspunsul. si as incepe printr o intrebare simpla, la fel cum facea si el - Ce este Binele? Si ai sa vezi ca nu stii ce este. Imi permit sa raspund eu in locul tau, ca sa trecem peste cateva etape - ai putea sa mi spui ca este o modalitate de a fi cu cineva, de a te simti bine, de a iubi, etc. si eu o sa ti zic: Nu, ce este Binele? eu nu te am intrebat cum este, in ce fel apare, ci cum Este? Si atunci? ai spus ca exista categorii, limite, care sunt limitele care te fac pe tine sa spui ce este Binele?

lou spunea...

orice leoaiva vaneaza pentru leul ei...nimic mai departe de adevar

Anonim spunea...

una spunem, alta facem.

Una cerem, alta vrem.
Cine să ne mai înțeleagă și pe noi, oamenii?

Unknown spunea...

Exacct.Eu mereu am fost fata buna.:)

Andreea_Korg spunea...

Doar partial de acord. Cum definesti o fata "rea"? Sau un baiat "bun"?

N-am fost niciodata atrasa de tipii "rai", iar eu sunt cea mai bleaga dintre blege.

De acord ca avem tendinta de a fi atrasi de un caracter complementar, mai ales pentru ca te atrage ceea ce nu intelegi , insa... pe termen lung nu merge . Cred ca o comunicare buna se realizeaza cand exista valori similare , nu caractere diametral opuse.

Mai cred, de asemenea, ca adjectivele " rau " si " bun" se refera de fapt la increderea in sine. Rebelii ( inclusiv cei autoproclamati ) au sau afiseaza o incredere in sine care captiveaza. Cred ca tendinta de a gravita in jurul persoanelor cu un self esteem ridicat e justificabila.

Anonim spunea...

I always inspired by you, your opinion and attitude, again, appreciate for this nice post.

- Murk

Anonim spunea...

Just ajattelin kommentoida ja sanoa suuri teema, sinä koodi sen itse? Todella vaikuttaa erinomaiselta!

George Colang spunea...

Anonim: kiitos!