vineri, 19 februarie 2010

Răzbunarea

          
        Îndrăzneala este poarta prin care se desprinde surâsul suprem al incertitudinilor noastre. Când te laşi vânat de acoperişul cu care te înfuleci în fiecare zi, este aproape normal să vrei, să poţi scoate capul afară. Din neputinţă se nasc cele mai mari realizări, nu din trufia mândriei cu care se construieşte eroul. Nu mai ai ce să pierzi tocmai pentru că nu mai ai nimic, aproape nimic, care să te pună pe scenă. Omul este laş şi nu dornic de luptă. De multe ori, în caustica destinului se găseşte râvna de a ne răzbuna unul pe altul. Dar, poate, de cele mai mult ori, o facem pentru că nu mai avem ce să pierdem. Nu pot să-i înţeleg pe aceşti soldaţi, dornici de râvnă şi de răzbunare. Sincer, a te răzbuna înseamna a te pierde şi mai mult în inutilitatea situaţiei. Tu nu câştigi nimic, ci pierzi tocmai ceea ce aveai înainte: linişte. În schimb, actorul, cel pe care te răzbuni, este acum în ipostaza omului care are ceva de câştigat. El este băgat în seamă tocmai de războiul tău, de nevoia falacioasă de a pune punctul pe I, și de a nu te supune. Ceea ce nu vezi atunci când te apleci asupra unui obstacol de acest fel este surpriza care-ţi face cu ochiul şi care nu te mai scoate din situaţie. Cea mai bună soluţie, şi aici vorbesc oarecum din punct de vedere utilitarist, ar fi să te laşi prădat, omorât de cel pe care vrei să-l ucizi. Soluţia nu stă ascunsă în răzbunare, ci în nepăsare. Cu cât te afunzi mai mult în războiul construit de tine, cu atât te laşi vânat de cel pe care îl ataci cu fervoare. Tu nu eşti spre el, culmea, el vine spre tine. Pentru că planul maliţios de a spala cu sânge orice păcat stă pitit în acea teama cu care se înarmează soldatul, şi nu în naturaleaţea cu care este desenat cel ce este atacat, ajungi treptat să monumentalizezi superficial un lucru care este de sine stătător şi chiar lipsit de vlagă, te laşi furat de furia cu care este încărcată situaţia şi, astfel, ajungi să te pierzi într-o baie precară. Ajungi să practici tot felul de norme, să te supui oricăror limite care crezi tu că ar da roade, ba chiar, faci compromisuri cu ceea ce este viaţa ta prezentă şi, uite aşa, ajungi chiar să nu mai ajungi la tine şi nici la ceea ce-ţi este ţie propriu cu adevărat. Vrei să sufere? Atunci lasă-l în nimicul cu care te-a înfăşcat el pe tine, nu te arunca după el ca un bulgare care se lasă vrăjit de zăpadă şi, astfel, umflat de nimicul în care se aruncă… 


Offshore ascultă:

26 de comentarii:

Trooper spunea...

Plagiezi, draga offshore.

George Colang spunea...

trooper@ daca fac acest lucru, atunci este demn sa arati in vazul tuturor de unde am furat. nu pot sa cred cata nesimtire. astept aici, sa vada toate lumea. este interesant sa vezi cum hotul striga: hotul!

Cosmin Piticu` spunea...

din pacate, trooper este un tampit. in viziunea mea cel putin. pentru ca sincer nu am intalnit vreun post sau vreo idee care sa semene macar cu ce ai scris tu, offshore aici...
cat despre postul in sine? epic!.. mi`a dat de gandit. acum, stiu ca sunt usor... influentabil, dar ceva imi spune ca e mult prea mult adevar ascuns intre cuvinte, adevar care sa ma afecteze numai pe mine... cred ca pe multi ii atinge.. one way or another.
keep up the good work! :D

Lorelei spunea...

Bine zis,Offshore(pentru trooper)!!
>:D<
Si merci de comentariu
(apropo,am 2 bloguri,asta era mai nou:) )
Take care>D:<:*!

D. spunea...

ca de obicei , postu tau nu numai ca e genial , da' lasa loc si de interpretari una si una . Intr-adevar, marile realizari se nasc din neputinta. Eroul a fost intai neputincios . Si putini pot deveni eroi , pentru ca , imediat ce reusesti ceva si iesi din neputinta , iti schimbi viziunea asupra lumii , te crezi mai bun . Cat despre razbunare , conteaza prea mult pe cine te razbuni , pe ce . Da , daca te razbuni pe tine insuti , o sa ti se intorci impotriva , fie psihic , fie fizic . Dar in cazul altcuiva , trebuie doar sa iti pastrezi sangele rece , nu sa te implici emotional mult prea mult , desi pe asta se bazeaza razbunarea .

Mai scrie subiecte de genu' , sa mai am si eu ce sa dezbat :).

hapiness spunea...

"Razbunarea cea mai crunta este cand dusmanul tau
E silit a recunoaste, ca esti bun si dansu-i rau"

George Colang spunea...

simplu@ si din cine dai citat?

hapiness spunea...

Sa inteleg ca nu-ti placea literatura?
Nu ai citit Razvan si Vidra? Te las pe tine sa spui autorul.

George Colang spunea...

cosmin piticu@ sa nu ti mai spun ce injuraturi primesc de la altii, si ce de''acuze'' stupide primesc. mie mi e teama sa scriu si postez aici, ca stiu ca mi se fura, si el imi zice mie ca eu plagiez. cred ca sunt printre putinii care dau si nota de subsol acolo unde este cazul. in fine.

Anonim spunea...

interesant scris. eu stiam despre razbunare ca iti da satisfactie in timp, nu pe moment

George Colang spunea...

lorelei@ multumesc. u2

D: daca lasa loc de interpretari, scoate le la iveala, eu scriu aici ca sa ne dumerim impreuna, nu ca sa ne spunem, ''vai cat de frumos sau urat ai scris''. deci, sincer, astept si ma astept ca cititorii mei sa faca acest lucru. multumesc pentru tot ce ai zis :)

George Colang spunea...

simplu@ nu le pot cunoaste pe toate. si, da, trebuie sa recunosc ca literatura nu este pe primul loc. mai ales cea obligatorie sau care este f cunoscuta.


curly@ ar fi si mai rau daca ar fi asa.

Geanina Lisandru spunea...

Indiferenţa este cea mai bună armă. Dar când cel ce doreşte să se răzbune cu orice preţ insistă să afle care este părerea celor din jur nu-l poţi linişti decât dacă aplici regula lui pentru a se lămuri cum stau lucrurile. Că se zgârâie apoi pe ochi...e strict problema lui...

Zi plină de frumos!

George Colang spunea...

geanina: de multe ori este bine sa raspunzi cu aceeasi moneda, insa ca mod de abordare a unei probleme, ce tine in mod spontan de rutina zilnica. insa, cand vrei sa te razbuni, din diverse motive, o faci, si astfel tu esti cel care se pierde in ura cu care se alimenteaza. cel mai bine este sa lasi totul, pur si simplu. cea mai bun arma este nepasarea, asa este, dar cea adevarata, si nu cea care te face sa stai cu un picior in razbunare si cu altul la calura. multumesc la fel!

Irina spunea...

parerea mea este ca razbunarea nu repezinta cea mai buna cale de a iesi invingator (intr-un final).. Este greu sa accepti ca ai pierdut, intr-adevar.. putini reusesc acest lucru, putini sunt cei care au puterea sa treaca mai departe cu capul sus.
"Nici o răzbunare nu e mai mare decât uitarea." -Baltasar Gracian

hapiness spunea...

Crezi ca razbunarea iti aduce vreun avantaj? Eu cred ca nu. Uneori trebuie sa lasi lucrurile sa se rezolve de la sine. Altfel te consumi inutil. Nu merita nimeni atata efort si consum psihic.

De unde vine dorinta de razbunare? Din incapacitatea noastra de a accepta raul facut de altii. Putina smerenie nu strica, nu?

George Colang spunea...

simplu: nu stiu daca smerenie e cuvantul care denota situatia, dar, daca vrei poti sa i spui si asa, strict teologic :)

Anonim spunea...

eu nu inteleg de ce toata lumea care a comentat vis-a-vis de ce ai scris tu aici neaga razbunarea si pretind ca nu este buna.
asa este, nu este buna, nici eu nu sunt pro razbunare, insa nu cu totii o folosim?? mi-e greu , mi-e foarte greu sa cred ca nu. asa ca...de ce sa ne ascundem dupa deget: suntem oameni care avem nevoie de confirmarea puteriolr noastre mishelice... iar razbunare este o metoda!

George Colang spunea...

curly: de ce nu poti sa crezi ca exista si oameni care nu vor sa se razbune? eu nu stiu cum o sa fie de acum inainte, dar iti pot spune ca pana acum nu m am razbunat. cum am zis si in articol, este superficiala, si nu ti faci rau decat tie, asta daca ai ochi sa vezi in perspectiva, si nu in plan apropiat.

Anonim spunea...

nu ma refeream la tine in particular, priveam in ansamblu sbiectul asta. poate am ajuns sa fiu eu atat de erodata sau ma invart eu in medii care nu mi-au permis sa vad ca exista oameni care nu se razbuna. dar acum...daca vrem sa ducem subiectul departe te-as intreba: care este definitia razbunarii? eu mai cred ca fiecare privim razbunarea altfel, sau o percepem altfel. e mult, mult prea mult de discutat despre asta.

George Colang spunea...

curly: inca nu m am gandit, cand o sa fac asta, o sa fie sigur pe blog :)

Anonim spunea...

am pus la indoiala cumva faptul ca daca se va discuta mai mult nu se va face pe blog?!?

George Colang spunea...

nu ai pus nimic. ti am dat un raspuns sincer, pentru ca nu am ceva concret de spus acum, doar ca s ar putea sa fie si un subiect pe tema respectiva. deocamdata, mai are de asteptat.

Anonim spunea...

am inteles. :) astept, daca va fi sa fie.

Lorena spunea...

Razbunarea... de ce ti-ai irosi energia razbunandu-te???
Daca toti am intelege ca atragem exact ceea ce emitem cred sincer ca razbunarea ne-ar iesi nu doar din vocabular ci si din viata..

George Colang spunea...

lorena@ asa este...