sâmbătă, 20 februarie 2010

Despre sărut


       Ţinem în mână lucruri oficiale şi mai puţin oficiale, iar lucrul care ne certifică apropierea este sărutul. Prin sărut ajungi să străbaţi o lume, să te scurgi printre mii şi mii de hotare, de feţe şi, astfel, să ajungi la fiinţa celui care te cheamă într-un sărut. El se dă în felul acesta, îi arată că limita impusă de modul în care au fost sortite lucrurile devine naturală, că totul devine real odată cu sărutul lui. Ea îi arată ca se poate lăsa, îi recunoaşte dorinţa, şi astfel se naşte în orizontul lui. Sărutul este poarta spre lumea lor, căci el propagă lumina în întunericul ce-i separă. Când buzele se ating şi cei doi se pierd, culoarea se aproximează, temperatura se sincronizează. Sărutul este, până la urmă, cel care vesteşte sincronicitatea celor doi combatanţi. În sărut, voinţa individuală se pierde şi valul instinctual se aşterne. Culoarea sărutului aduce de la sine şi paradigma celor doi, căci el culege toate incertitudinile strânse în lupta lor şi le pune pe faţă, le dă în vileag. Sărutul este, dacă vrei, cel care îţi spune să te laşi pur şi simplu cuprins de teama insesizabilului. În el găsim familiaritate, fiorul care ne conduce, dar şi deruta haosului care ne spune că nu ştim ce facem sau ce vrem.


Offshore ascultă:

23 de comentarii:

Christinne L spunea...

"Cum s-a intamplat ca buzele lor sa se impreuneze ? Cum se intampla ca pasarile canta , zapada se topeste, trandafirul isi deschide floarea , iar rasaritul straluceste in spatele trunchiurilor intunecate ale copacilor la intalnirea vibranta a unui deal ? Un sarut , si totul isi gaseste raspuns."
Victor Hugo

Christinne L spunea...

Decizia de a saruta pentru intaia oara este cruciala in orice poveste de dragoste.Ea schimba relatia dintre doi oameni mai puternic chiar decat predarea finala ; pentru ca acest sarut cuprinde deja in el predarea."
Emil Ludwig

Dada spunea...

Frumoasa descriere a trairilor intr-un moment de genul asta... de-a dreptul profund:P

George Colang spunea...

Christinne L: foarte frumoase citatele si chiar potrivite. multumesc :)

George Colang spunea...

dada: fiecare moment trebuie sa fie "falsificat" cu cate o descriere. mi am permis sa fac eu asta.

silvia spunea...

De asta am eu nevoie acum. De o imbratsare si un sarut. Sarutul acela care iti da siguranta si te face sa crezi ca va fi bine, ca vei trece peste tot si toate. Dar pentru asta, va trebui sa ma astept un timp.....Si simt cum totul in mine, moare.

Anonim spunea...

sarutul dupa parerea mea este cea mai naiva forma de a face un pas inainte spre cineva fata de care ai o sclipire in ochi si fluturi in stomac :)
uneori poate insemna atat de mult....

Roxana spunea...

:X Un sarut te face sa te simti in siguranta...si iubit totodata..:-? E ceva intim si e un lucru pe care il faci asa cum simti,nu cum scrie la carte.

George Colang spunea...

silvia: sarutul nu vine ca o salvare, ca si cum ai fi la piata, asteptan sa cumperi un sarut care sa te salveze. trebuie sa inveti sa traiesti cu tine, pentru ca asta e, asa e viata, si pe urma apar toate...

George Colang spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
George Colang spunea...

curly: nu stiu daca este tocmai naiv...

roxana: nu a spus nimeni nimic de carti :)

Anonim spunea...

eu asa il percep si simt offshore... e ceva gresit? e naiv :d

La Rose Jaune spunea...

Sarutul e abandon. Al unuia in fiinta celuilalt...

Lore spunea...

Foarte frumos .Ce cuvinte profunde.. imi place postarea ^^

Lexi spunea...

Sărutul este transgresia fizică a conexiunii mentale care deja s-a produs.

Mih spunea...

Paler spunea ca lacatele din noi se deschid cu o lacrima. As putea spune ca o mare parte din celalalt se deschide printr-un sarut. Cel mai simplu gest si totodata cel mai plin de inteles. Din pacate si-a pierdut valoarea asa cum si "te iubesc" a ramas uneori doar simple vorbe. Din pacate. :(

George Colang spunea...

curly: il poti percepe cum vrei, ma bucur ca l percepi:)

George Colang spunea...

la rose jaune: cred ca da, poate sa fie, cert este ca nu este ceva cert :)

George Colang spunea...

lore: multumesc

George Colang spunea...

lala: poate transvaluarea mentala in fizicalismul situatiei. oricum, frumos spus.

Andrada spunea...

"Singurul limbaj adevarat din lume este sarutul." Multa vreme am asteptat sa aud cuvinte de dragoste in speranta ca voi rupe din ele certitudinea unei iubiri eterne si "a mea", pentru ca instinctul posesivitatii l-am avut intotdeauna in mine. Mai tarziu insa am inteles ca niciun cuvant nu imi va aduce mai multa siguranta decat un sarut. Sarutul spune ceea ce nicio insiruire de cuvinte nu va spune odata. Sarutul e un verdict al existentei sau inexistentei iubirii dintre doua suflete.

George Colang spunea...

andrada@ sublim

the_kit spunea...

Cand eram mai mica am citit o carte despre magia sarutului. Am fost fascinata...de atunci am rams cu ideea ca oricine poate descrie, chiar picta un sarut in cuvinte sau imi poate transmite emotii, entimente, senzatii doar vorbind, este categoric un om ce stie sa sarute. Sarutul e cheia ce deschide poartea intimitatii intre doi oameni...