miercuri, 3 februarie 2010

Inelul

Am găsit într-o carte următoarea idee:

„Ambivalența acestui simbol vine din faptul că inelul leagă, dar în același timp izolează, ceea ce amintește de relația dialectică stăpân-sclav. Imaginea îmblânzitorului de șoimi fixând un inel de gheara șoimului care de-atunci încolo nu va mai vâna decât pentru el se poate asemui cu cea a Abatelui, substituit al Dumnezeirii, care, trecând inelul nuptial pe degetul novicei o arată a fi mireasa lui Dumnezeu, slujnica Domnului. Numai că supunerea călugariței, spre deosebire de cea a dobitocului, este liber consimțită. Aceasta dă inelului valoarea lui sacramentală; el este expresia unei juruințe sfinte. Se va constata aici că tradiția cere ca logodnicii să-și schimbe verighetele între ei în timpul slujbei săvârșirii căsătoriei. Ceea ce înseamnă că relația evocată mai sus se stabilește de doua ori între ei, din sensuri opuse; o dialectică de doua ori subtilă, care cere ca fiecare din soți să fie totodată stăpânul și sclavul celuilalt.“ *
*Dicționar de simboluri, 3 volume, Jean Chevalier și Alain Gheerbrant.

Pentru tine ce reprezintă inelul?



36 de comentarii:

N-am spunea...

..."in podul palmei daca iau nisipul simt un inel jucandu-se de-a mirii..."emeric imre...nebun de alb...

scolareii spunea...

Inelul este într-adevar un cerc închis... odată ce ai intrat, nu mai poţi ieşi. :)

Însă pentru mine inelul reprezintă perfecţiunea, cea spre care tindem amândoi, separat, dar şi împreună pentru că odată ce ai purtat inelul celuilalt, eşti răspunzător pentru soarta lui, pentru sufletul lui, pentru mântuirea lui.

Aşa că, cele două suflete, unul o aripă, celălalt o apripă, numai împreună, ajutându-se unul pe altul, vor reuşi să zboare spre lumină!

George Colang spunea...

alina@ suna foarte frumos, insa nu este greu? chiar crezi cu tarie ca cei doi isi dau mana, la fel ca in ''nunta n cer'' si ajung la divinitate?

George Colang spunea...

BlackBabyDoll@ eu cand am citit comentariul tau chiar scriam ceva despre nisip. dar, pentru mine, cel putin atunci cand ma gandesc la nisipid, ajung aproape inexplicabil cu gandul la timp si desert. daca inelul lui Imre arata la fel? daca este doar desert?

Diana Z. spunea...

Inelul...
Are numele lui scris pe el.
La inceput e singuratic...apoi devine parte din tine.
Stiai ca inelul impune respect?
Cu surprindere am constatat ce putere are :)

La Rose Jaune spunea...

Inelul acela... magie, implinire, dovada unei uniuni, parte din corp... si totusi, la un moment dat, se poate intampla sa-si piarda valoarea initiala... devine un obiect aruncat intr-o cutie, purtator de tristeti. Cauti un alt inel... sau nu. Iti dai seama ca il poti purta si in inima, daca vrei... pentru ca menirea lui este mai mult decat de a fi un obiect de fatada, de aratat, ci in primul rand, de simtit...

scolareii spunea...

Suna frumos si este frumos. Ce e mai frumos decat sa-ti simti sufletul pereche alaturi...

In mesajul anterior m-am exprimat metaforic..acum ma voi exprima direct:

Cand doi oameni se casatoresc, acesta uniune in fata lui Dumnezeu nu este o intamplare. Ei se casatoresc cu un scop..si culmea, scopul nu este acela de a face copii - spune Biserica, ci este acela de a se ajuta reciproc in mantuirea sufletelor.

Chiar daca cei doi divorteaza, timpul cat au stat impreuna a fost sa invete unul de la altul: toleranta, respectul, altruismul, sacrificiul.

Intotdeauna o casatorie te invata ceva...si are un rol in evolutia ta ca om. Daca n-ai invatat nimic d ela jumatatea ta, atunci, inseamna ca ea a invatat de la tine...

Anonim spunea...

un inel este o multime R de elemente impreuna cu doua operatii, una aditiva (notata cu +) si una multiplicativa (notata cu .), ce respecta urmatoarele conditii:
1) (R,+,.) este grup abelian.
2) (R,+,.) este un monoid fata de operatia multiplicativa.
3) Elementele lui R respecta legile distributivitatii.

Pana la urma cam ce ai spus si tu: elemente dintr-o multime supuse unor constrangeri care lasa impresia infinitatii alegerilor insa restrictioneaza modul lor de a se combina.

Karla spunea...

Depinde cate carate are piatra... :)

Anonim spunea...

alina ce spui tu da e frumos dar cred ca e valabil pentru sufletele pereche.
simbolul cercului e un simbol de multa putere, unitate,forta feminina..spatiul sacru, haloul de lumina..perfectiunea universului..

ILANA ANDREEA spunea...

Frumos text! N-as sti sa spun ce reprezinta pentru mine inelul...adevarul e ca si-a schimbat valentele in timp...De la orgoliul de a arata lumii ca am un statut anume, la simbolul unui ciclu de viata, la aducerea aminte ca apartin cuiva (in sensul bun) si ca cineva imi apartine (cu toata responsabilitatea care deriva din asta...)
Ca observatie strict practica, da, inelul te fereste de anumite tipuri de "abordari sociale" (sau de "socializare")

George Colang spunea...

Ilana Andreea@ textul nu fost scris de mine. o sa trec si autorii,cand o sa fac rost de ei. fragmentul acesta il aveam trecut pe undeva si am dat peste el. multumesc

George Colang spunea...

karla@ asa ''practica'' esti? :)

George Colang spunea...

asta o spuneam in vara cand vb despre fizica cuantica. dar, noi avem ceva mai important de facut, nu? vezi ca nu uit.

Oana Emilia spunea...

Pentru mine inelul e o simpla podoaba. Nu il asociez cu vreo semnificatie ascunsa...
Iar in casatorie, mi se pare ca e un obiect care te face sa iti amintesti de persoana iubita. Un obiect pe care il porti pe deget...fiind mai practic.

Dar..daca privim mai departe. E si o eticheta sociala. Ai verigheta, se vede pe deget, arati lumii ca esti casatorit. :)

ZANAH spunea...

Lovely post & blog :) Mon Mode Blog

Leonesse spunea...

cred ca adevarata semnificatie a inelului s-a pierdut cu trecerea timpului , pt. mine inelul este ca un suvenir de la persoana iubita , inelul imi aminteste de sentimentele pe care le am fata de persoana iubita si de ce simte ea pentru mine, este ca un fel de promisiune dar facuta cu cea mai mare placere unei persoane sau de catre acea persoana tie si cu intentia de implinire a promisiunii,e mai degraba ca un semn de pretuire, de materializare a sentimentelor, insa pe care il porti de placere nu din obligatie sau ca asa trebuie , nu pot sa spun ca este un semn de apartenenta fata de cineva , pentru ca nimeni nu este propietatea cuiva.

Roxana spunea...

suna ciudat da' ptr. mine un inel nu semnifica mare lucru.Poate nu o sa mai gandesc asa peste ceva ani...dar sincer mi-e indiferent daca il port sau nu.Conteaza mai mult sentimentele dintre noi oameni,nu faptul ca poarta amandoi un inel.
zic...:">

gabriela spunea...

Sweet
dar am o teorie ce spune ca cel ce iubeste mai putin controleaza o relatie, ceea ce inseamna ca putini reusesc sa fie si stapani si sclavi dar o data ce au reusit asta cu siguranta sunt fericiti.

gabriela spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Andrada spunea...

Citeam undeva ca "cei ce se iubesc au dreptul de viata si de moarte unul asupra altuia". Putem vorbi oare de libertate in acest caz? Putem vorbi de libertate cand cel de langa tine iti tine sufletul in palme si poate oricand sa-l striveasca sau sa i se inchine. Raspunsul l-am gasit intr-o alta carte, de data asta am retinut si autorul. "Toata viata am crezut ca dragostea este un soi de sclavie consimtita. Nimic mai fals. Libertatea nu exista decat in prezenta ei (dragostei)." ("11 minute"- Paulo Coelho). Cred ca atunci cand iti gasesti sufletul pereche trupul tau invata sa-si elibereze spiritul din stramtoarea la care l-a supus pana atunci. Pentru ca sufletul tau trebuie sa se amestece cu al lui. Ei bine atunci inveti sa fi liber. Doar cei ce iubesc sunt liberi, pentru ca doar ei se pot ridica la la un nivel spiritual superior. Te trezesti in fiecare dimineata langa sufletul pereche, il ai intr-un fel sau altul. Stii ca te iubeste si stii ca daca ii ceri sa iti dea drumul sa iti continui zborul o va face. Totusi alegi sa ramai langa el. De ce? Nu de dragul aniilor in care ati fost impreuna ci din dragoste.
Acum vine exemplul:
Ai o relatie cu un el/ o ea insa relatia nu e cunoscuta lumii intregi. Ii ceri acelui om care te iubeste sa fim impreuna ceea ce numesc unii OFICIAL.Cu toate ca voi sunteti foarte fericiti asa. asa. Ei intr-o zi iti doresti ca el sa spuna cand il suna prietenii "stau cu iubita mea", sa poti sa le spui prietenelor tale "iubitul meu e asa", "eu cu iubitul meu". El refuza insa sa oficializeze relatie. Te bozumfli. Te-ai gandit oare ca daca omul asta sta langa tine stiind ca nu are nicio responsabilitate, nici cea mai mica obligatie fata de tine, fara sa iti fi facut nici cea mai mica promisiune inseamna ca te iubeste cu adevarat? Ca daca el e liber si teoretica ar putea face orice dar totusi iti e aproape inseamna ca te iubeste? Asta cred eu ca e dragostea. Sa fi liber dar sa alegi sa iti traiesti libertatea in 2. Cand iubesti esti sclav si stapan. Cand despre inele cred ca simbolizeaza tocmai asta, libertatea.

Alexandra spunea...

"Este de ajuns sa citam, dintre atatea exemple, inelul nuptial si inelul pastoral, precum si Inelul Pescarului care serveste ca sigiliu pontifical si care este sfaramat la moartea Papei pentru a aminti ca inelul serveste esentialmente sa simbolizeze o legatura, sa lege.Apare astfel ca semn al unui legamant, al unei juruinte sfinte, al unei comunitati, al unui destin asociat.
In China spre exemplu, inelul este simbolul ciclului nedefinit, lipsit de orice solutie de cintinuitate, este cercul inchis, in opozitie cu spirala. Corespunde tigramei "li" care este aceea a soarelui si a focului."-> sunt doua fragmente care le-am gasit intr-o carte, in care am regasit si fragmentul citat de tine, si care mie mi-au placut destul de mult
pentru mine personal, inelul reprezinta perfectiunea, spre care tinde doua persoane, doua suflete pereche,impreuna devenind un intreg!

George Colang spunea...

inger fara aripi@ eu mi am notat in laptop, acum vreo 3 ani, ceea ce am postat aici. intre timp,am uitat autorii. stiu ca este un dictionar in 3 volume, scris de francezi, dar nu mai tin minte numele si autorii. ai zis ca ai dat peste citatul asta. as fi recunoscator daca mi ai spune autorii si titlul, ca sa i pot trece intr o nota de subsol. multumesc

Karla spunea...

@offshore: Absolument pas, dar citind comentariile m-am gandit ca o revenire la o stare de echilibru teluric n-ar face rau:))))

Unknown spunea...

Este cercul perfect pentru cateva clipe de iubire..dupa care apare fisura... asta este inelul. Un metal pretios ce ascunde imerfectiuni..

Anonim spunea...

"Just another useless trinket in a world of decadent symbols" (Milorad Pavic).

George Colang spunea...

mihnea@ sa fim totusi cumpatati. desi eu nu port nici ceas:)

George Colang spunea...

amuleta japoneza@ imi place partea cu ''ascunde imperfectiuni''

George Colang spunea...

andrada@ tu faci elogiul libertatii aplecate asupra cuplului. suna foarte frumos, insa nu stiu cum stau lucrurile in realitate. as putea spune, dimpotriva, ca cei doi nu au nevoie de un inel, ei fiind de legati de liberatea de a nu avea un certificat care sa arate ca nu sunt ''liberi'' si totusi sunt...

Anonim spunea...

Nici macar ceas? Si totusi... tic tac tic tac :P

Christinne L spunea...

Inelul este rotund, ca si pamantul; trebuie sa adune in el o lume si daruiasca totul lumii!

George Colang spunea...

gabriela@ poate ca inelul este semnul reusitei:)

mihnea@ tic tac toe..era o melodie cred:))

Alexandra spunea...

scuza-mi intarzierea da am fost plecata.
cartea este un Dictionar de simboluri, in 3 volume , iar autorii sunt Jean Chevalier si Alain Gheerbrant

George Colang spunea...

Christinne L@ asa este, pentru cei doi combatanti, inelul este o lume care i aduce laolalta.

Inger_fara_aripi@ multumesc! raman dator. ii aveam pe limba, dar imi scapau mereu :)

Rak_ely22 spunea...

..prin prisma unei persoane care urmeaza sa se casatoreasa, eu vad inelul ca un simbol al "legaturii" intre cei 2 parteneri.
Nu atat de important este inelul cat ceea ce simt cei doi..
Plus...oare ne trebuie un inel sa fie acceptata de El iubirea dintre 2 persoane???


Numai bine!

Ely

George Colang spunea...

ely@ normal ca nu. nu ne trebuie nici macar un certificat, sunt persoane a caror figura nu o uitam niciodata, desi poate am vazut o doar 3 sec.