vineri, 12 februarie 2010

Nu mai pot




         
        Când glasul se lasă violat de nesaţul golului cu care te înveleşti în fiecare noapte, nu-ţi mai rămâne decât să respiri. Simţi că sângele îşi cheamă demonul peren să te vindece de nimicul în care te scufunzi. Orice căutare are în ea un iz de sexualitate efemeră ce-şi propune să te frământe aşa cum numai săracul cerşeşte. Cerşeşti golul care nu vine spre tine, tinzi şi te întinzi spre locuri prolixe, spre hotare care ţin de lumea interioră a instinctelor tale. Nu-ţi poţi ascunde instinctul, e ca şi cum ai încerca să vezi cu orice altceva în afară de ochi şi, astfel, ajungi să-ţi spui: Nu mai pot! Este totuşi normal să nu mai putem să vrem, să sperăm, să ne afundăm ca să ne ascultăm, dar nu avem ce să facem, căci lumea este ca o himeră care nu iartă pe nimeni, nici pe tine, acest ilustru monument intangibil care este cât se poate de tangibil. În proiecţia utopică a iluziilor tale cu care te laşi dezvelit în faţa celorlalţi, nu stă ascuns adevărul ferm care speri că te caracterizează, ci gândul anost că eşti la fel ca ceilalţi, un biet muritor ce îşi escamotează propriul destin. Și totuşi, şimţi că nu mai poţi, că totul se răsfrânge temător spre nimicul tău profilactic, simţi că şi florile au numai ghimpi ce tind cu venin să te agaţe, să îţi distragă cotul de sub obraz, calm şi curat, şi să te pună pe fugă. Noi nu fugim de ghimpi, ci de frica deictică cu care ne-a înzestrat instinctul. Până la urmă, avid de putere, şi, totuşi, ascuns după perdea, omul care nu mai poate nu este un cerşător anost care stă să moară, ci este poate tocmai pârghia care ocultează nevoile sale de a fi (alt) ceva. Ţipătul sinistru care cheamă la dans această neputinţă are originea în voinţa noastră de a ne depăşi instinctul curat de teamă. 

Offshore ascultă:


28 de comentarii:

Geanina Lisandru spunea...

Nu trebuie decât să ne dorim să depăşim pragul unde teama şi-a construit "casa".
Melodia ne dă avânt.

Diana spunea...

misto song ul

George Colang spunea...

genina": dorinta sta scuns in tipat.

dana: da, chiar suna foarte bine. aveam chef de bran van 3000.

hapiness spunea...

Tipatul vine dintr-o nemultumire!
Cu cat incercam sa fim mai originali, cu atat devenim mai banali. Nu suntem decat niste oameni aimpli, cu nevoi firesti, cu posibilitati reduse de a accede la fericire.

Anonim spunea...

ce cuvinte as mai putea scrie cand tu le-ai scris pe toate...sunt toatal de acord cu tine in postul asta. :)

Irina spunea...

"When you can't be the one you love, will you stay with the one who loves you?"
mi-ar place sa citec parerea ta..
ma inspira articolele pe care le postezi

George Colang spunea...

simplu@ de parca si stim ce este fericirea, nu? :))

George Colang spunea...

curly@ multumesc :) nu mi ai spus cum este cu partea neagra...

Irina@ o sa ti raspund sec si sincer: NU

de ce spunea...

De ce sa nu mai poti? Tineretea e asa frumoasa! Ar trebui sa traiesti, nu sa-ti pui atatea intrebari. Timpul trece pe langa noi, nu ne intreaba daca vrem. Nu nu vom gasi raspunsul potrivit nicicand, pentru ca vietile noastre nu se aseamana.
Nici eu nu inteleg de ce unele lucruri vin mai tarziu decat se pot ele intampla. Uneori e prea tarziu.
Asa sunt oamenii. Fiecare om ia din noi ceea ce are nevoie si apoi ne uita. Suntem de unica folosinta.

George Colang spunea...

de ce@ cred ca am mai spus povestea asta. eu sunt doar cel care schiteaza o lume, eu desenez o lume, asta nu inseamna ca ma identific cu ea. ok? :) iar chestia cu cei care se folosesc de noi, suna foarte rau, as vrea totusi sa nu fie asa.

sorin andreica spunea...

fain cum scrieti,de ce nu va inscrieti si-n ,,reteaua literara``sunt 4000 de scriitori,poeti si critici literari
cu respect

George Colang spunea...

sorin andreica@ cu respect si eu. daca sunt peste 4000 de poeti, mai are rost sa fiu si eu acolo? in plus, eu public si in alte reviste online, si chiar urmeaza sa public intr o noua revista de cultura. deci, nu stiu ce avantaje as avea. poate mi le furnizati?

de ce spunea...

Offshore nu e el. El face parte dintr-o lume schitata, utopica? Credeam ca ce scriem ne defineste.

Si cum ar putea el sa se confunde cu alti 4000? El este unic si irepetabil! Putina mandrie nu strica nimanui, asa-i?

Ne plac cei care ne critica sau cei care ne lauda?

George Colang spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
George Colang spunea...

de ce@ imi plac in buna masura si cei care critica si cei care lauda. ceea ce scriem ne reprezinta, ai dreptate, dar acest reprezinta inseamna mod de abordare a unei probleme si nu problema in sine. cu alte cuvinte, eu sunt cel care prezinta stirile intr un mod carcateristic, dar asta nu inseamna ca eu sunt cel de la ora 5 care isi omoara rudele sau se arunca de la etajul 3. a te ''identifica'' nu inseamna a gasi in tine problema. asta este o chestie esentiala de bun simt. toti vorbim de harap alb, dar asta nu inseamna ca traim in lumea lui, ok?

Punctul doi. nu a fost nimic ironic in ceea ce am zis cu cei 4000. in plus, daca vrei sa stii, a fugi de o lume, inseamna a te apropia de ea, adica daca eu as spune ca sunt mai bun decat cei 4000 asta ar insemna ca nu sunt mai presus cu nimic, pentru ca ma raportez in continuare la ei sau altceva. deci, eu am vb din perspectiva omului care nu vrea sa se aplece asupra unui lucru, si atat. nu cred ca am jignit pe cineva sau am zis ceva rau. si intr un final, ii prefer pe cei care critica, dar sa o faca cu gust si rafinament, nu de dragul de a arunca cu batul in apa. multumesc

de ce spunea...

Desigur gustul si rafinamentul trebuie sa corespunda definitiei data de tine. Nu invatam nimic de la cei care ne lingusesc.In zilele acestea valoarea si-a pierdut din intensitate.

Nu facem parte din lumea lui Harap Alb, dar putem avea trasaturi ca el. Ne putem identifica.

Nu mi se pare lipsit de bun simt sa ai o problema despre care sa scrii un subiect! Esti doar sincer, calitate ce e pe cale de disparitie.

Pt. mine e mai important sa fii sincer!

Sper sa apreciezi cele spuse!

George Colang spunea...

de ce@ iarasi, asta nu inseamna ca nu sunt sincer, caci eu tratez o problema care a tinut si de mine, dar si de tine. insa, sunt lucruri care nu trebuie sa intre in raza ''personala'' a celui care expune un lucru. intelegi? daca nu ti convine, chiar te rog sa cauti alt blog ''sincer''. o seara buna.

Anonim spunea...

fiecare suntem vulnerabili in fatza unor stari care fac parte din noi. scrii destul de bine, faci sa vibreze o coarda sensibila.

de ce spunea...

De ce, simti ca te dezvelesti? Ca poate iti vom vedea sau simti vulnerabilitatea?

Asa ii tratezi pe cei care nu sunt 100% de acord cu tine? Ii inviti pe alt blog? Asta e lumea reala a ideilor. A altor idei. Nu e o lupta din care sa iesi invingator.

Sau nu esti calit pentru incomozi?

de ce spunea...

Nu pot sa vad opera independent de creatorul ei.

Cand citesti o poezie de dragoste, nu poti sa nu te gandesti cat de indragostit era poetul. Sau Bacovia, cu Plumb sau alte poezii, imprima un stil apropiat felului de a fi al poetului. Dar asta e o alta discutie.

De ce crezi ca as fi femeie?

George Colang spunea...

de ce@ asta este problema ta si a celor care confunda viata reala cu jocul pe calculator. aveam un profesor prin anul 1 de facultate care spunea un lucru important, ceva care mi a ramas fix in minte: atunci cand citesti o carte trebuie sa lasi un spatiu intre tine si ea, daca nu faci asta, daca te arunci cu totul, atunci risti sa cazi in eroarea celui care confunda actorul cu omul care joaca un rol. este problema ta, si sincer nu ma priveste, deja ti am acordat prea mult timp pe acest subiect superficial. Nu am zis ca esti femeie sau barbat, ci ca imi esti simpatica CA persoana. credeam ca se subintelege.

George Colang spunea...

de ce@ cred ca nu ai inteles, nu mi esti incomoda, esti chiar simpatica, numai ca noi vorbim acum despre relatia creator - viata reala, ceea ce nu are nicio legatura cu articolul: nu mai pot. am intalnit oameni incomozi, de la academicieni, pana la cei pe care ii citesti tu si ii admiri, si nu o spun ca sa ma pun intr o lumina favorabila, ci ti prezint niste fapte reale. poti sa ramai aici, imi face placere, dar sa diseci intelesuri, sa judeci textul, si nu sa te gandesti cum este cel care scrie, daca e trist, fericit, etc

Anonim spunea...

poate mie o sa-mi acorzi putina atentie cu privire la subiectul asta.
aici sunt de acord cu "de ce" pt ca tu scrii cateva lucruri, fapte,pe care le sesizezi, nu ai cum sa scrii despre ceva ce nu ai simtit...decat daca ai o imaginatie extrem de bogata.ai gustat cateva franturi din ce scrii...restul este talentul de a aseza cuvintele frumos printre randuri...
sau tu scrii doar asa...ca sa te admire lumea "degeaba"?
p.s: si sunt de acord cu detasaarea fataa de autor si o opera de-a sa , sau de actor si rolul lui...insa eu cred ca tu privesti lucrul asta mecanic, impus.
p.s2: ai putea scrie un post intreg despre subiectul asta... :d

George Colang spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

daca nu mai poti inseamna ca nu iubesti .dar am vazut undeva la o pagina ca cineva te iubeste.

de ce spunea...

Golit? De ce?

Anonim spunea...

eu una nu judec...nu te judec...era doar un schimb de pareri. atata tot. se pare ca ti-e frica de parerile tale.

George Colang spunea...

curly@ eu am tot raspuns la intrebari de genul acesta si m am cam saturat. este suficient sa intri la fiecare post si sa vezi dezbatuta problema. voi nu trebuie sa ma judecati pe mine, de ce scriu, cum scriu, important este ca scriu. acesta este ultimul comentariu de genul la care o sa raspund.

13 februarie 2010, 10:44