vineri, 27 august 2010

Dacă am fi zile ale săptămânii?

       Mi-aş dori să fiu o zi victorioasă şi toridă, aridă şi avidă de nimicnicie. Aş putea, astfel, să mă port ca şi cum timpul nu ar conta. Aş avea soluţia infantilă de a fi deasupra unui mare nimic. Golul m-ar împleti şi dezveli cu himerele dionisiace ale existenţei mele. Poate că aş cutremura densitatea deşertului, firul avid de angoasă, poate că, astfel, m-aş lega de o himeră şi aş pluti dincolo de orice dorinţă de transcendenţă. Aş învăţa că sunt muritor într-o lume în care nu există ceas. Bineînţeles, aş fi mândru de minciuna mea. Cu toate acestea, aş fi o zi fără de lacrimi, dar cu durere aş căuta un zâmbet, o mască în care să se oglindească toate nenorocirile cu care am fost stigmatizaţi la naştere. Masca ar purta aerul subtil al ascunsului, ar fi iluzia deşartă de a mă lăsă vânat de o altă mână. Eu şi masca mea am fi punctul de convergenţă al zilei, interjecţia care strânge toate zilele săptămânii într-una singură. Astfel, ideea de nemurire ar fi spulberată de jocul nostru. Nimic nu ne-ar învinge, nu ar sta în calea noastră, căci drumul nostru fără de sens ar spulbera orice iluzie logică, orice răspuns la nevoile noastre banale. Dacă noi ne-am strânge, atunci apele ar cânta cu foc, ne-ar purta în adâncul melodios al fiecărei balade. Dacă ziua noastră ar fi cu totul posibilă, atunci elogiul acesta ar fi doar o minciună, căci totul s-ar rupe în concretul de dincolo de vis.

                                                                                                                                     Pentru  (fil)Sophia


3 comentarii:

Nume spunea...

''This aint a love song, this is goodbye'', și astfel ne fabricăm o lume în care putem fi oricînd, oricum...oricine sau poate doar (sau poate chiar) noi...

[și, spunînd asta, șarpele își mușcă coada - a amuțit...căci nu știe cine este acest 'noi' - ''Cât din tine este tine?'' // '' Cât din noi este în noi?'' - http://offshoregeo.blogspot.com/2010/09/lupta.html]

să fie acest joc clipa în care imperfectul să (a)pară perfect?

păcat că baladele se încheie, iar finalul, dincolo de variante, nu este totdeauna cel promis.

George Colang spunea...

NUme@ Frumos rezumat:)

pufulici_05 spunea...

Daca am fi zile ale saptamanii...Ok...nice..titlu reusit si de "senzatie", rating crescut...Cand am aruncat o privire pe blogul tau, post-ul asta mi-a atras atentia. Daca ai fi o zi a saptamanii, ce zi ai vrea sa fii? Luni, Marti...? Pentru ca o zi torida e destul de ambiguu...O zi torida e o zi a saptamanii, a lunii, a anului...dar ce zi? Ce zi ti-ar placea sa fii?