sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Te iubesc

HELLO
How are you today, Hope all is well with you and your family? My name is Miss Kindness, However it really pleases me to write you for a lovely and sincere friendship even if we haven’t met or seen each other before. I will be so much appreciate to see your reply soon so that we can share pictures and know more about ourselves.
I shall appreciate an urgent response from you.
With lots of love from your new friend Kindness.


                Aşa arată unul dintre mailurile primite. Am râs prea mult ca să nu-l pun aici. Mai am şi cu importante câştiguri de bani, dar alea mai târziu. Aş vrea să vorbim despre sintagma: te iubesc! Are sens să spui unei persoane pe care o iubeşti lucrul acesta? Adică, în mod normal, dacă simţi ceva pentru o persoană, de ce ţii neapărat să o spui? Eu ştiu că atunci când spunem ceva, o facem tocmai ca să ne justificăm cu fineţe eşecul. Cu alte cuvinte, o spunem pentru că nu avem cum să o arătăm. O persoană care iubeşte se vede de la o poştă. Faptul că ar enunţa trăirea nu ar convinge pe nimeni; pur şi simplu, nu ar avea sens având în vedere că nu ar surprinde pe nimeni…Când verbalizezi trăirea, nu faci decât să falsifici conţinutul real al acesteia. De obicei, spunem lucruri tocmai ca să ne adăpostim de minciunile noastre, le spunem cu tărie încât ajungem să credem în ele. De fapt, spunem că iubim tocmai ca să ne minţim pe noi. Când iubeşti, chiar stai să reciţi ca prostul ceva ce este în sine o lipsă? Adică, stai să strigi în gura mare în loc să trăieşti sau să iei lucrurile ca atare? Iubirea nu este dialectică, nici măcar nu se rosteşte, se trăieşte. Toţi vorbim, de obicei, tocmai ca să ne scoatem din amorţeală, să ne spunem că avem parte de ceva supraomenesc, dar de fapt nu facem decât să ne adâncim în propria noastră crâşmă. Să fim serioşi, să lăsăm balivernele locvacităţii şi să trăim! Normal, dacă avem cum…



38 de comentarii:

andra spunea...

e drept ca iubirea nu poate fi vorbita, povestita, exprimata, atunci cand ea exista cu adevarat, caci cuvintele sunt mult prea sarace pentru asta. si totusi,judeci prea aspru problema, pentru ca situatia difera de la caz la caz. exista,intr-adevar oameni care arunca cu "te iubesc-uri", tocmai pentru a convinge ca totul e bine si vor sa mentina lucrurile cum sunt. daaar, exista si altii care simt nevoia sa impartaseasca si prin cuvinte ceea ce au de spus, prin cuvinte adaugate gesturilor, categoric. atunci cand ea e acolo si inima simte, auzi iubirea si fara sa fie rostita, dar o crezi chiar si atunci cand e enuntata ca primul gand al diminetii. hai...sa nu-ti explic iubirea!:)

Roxana Trandafir spunea...

Cuvintele astea doua au un impact emotional puternic,dar cad in derizoriu cand simplifica iubirea la nivel declarativ.
Eu nu pot sa spun prea des "te iubesc" simt nevoia insa sa ma port dupa regulile ei,sa o arat,sa o concretizez,sa o cant si de cele mai multe ori nu mai am nevoie de cuvinte.

Filip spunea...

Am recitit nu de mult Cele cinci limbaje ale iubirii.
Cartea trateaza descoperirea limbajul celuilalt si sa ii dai ce doreste altfel iubesti degeaba.
Poti iubi ca un zeu dar daca pentru ea dovada de iubire este sa intinzi hainele din masina de spalat atunci fa asta.

Parerea mea este ca trebuie spus zilnic ''te iubesc'' pentru ca femeile mai ales vreau sa auda asta. Fapte nu vorbe nu prea merge aici.
Fapte si vorbe merge.
Daca ti la o persoana spune-i, daca nu o faci s-ar putea sa ii spuna altul.
Sper ca am fost la subiect.
O zi frumoasa!

DoarATAT spunea...

Bună Ziua !
Domnului Offshore !
~
Am rătăcit !
Totul, de fapt, nu-i decât o Rătăcire ! Bâjbâind, v-am Regăsit ... printre noii mei prieteni ! îmi place să-i consider Prieteni, fără să-i aşez ... între ghilimele ! Am foarte mulţi, mai ales în Reţelele Ning. Şi ... sunt invadat de e-mailuri! (Am ajuns cu citirea acestora ... în Decembrie 2009 ! Deja, multe "Reţele" s-au desfiinţat prin schimbarea statutului: au fost FREE, mai nou ... trebuie SĂ PLĂTEASCĂ !).
Acolo mai ales ... am aflat despre IUBIRE ! Aceea adevărată !
Acolo ... am "inventat" o serie de "lozinci", "mantre", "formalisme" ... care au avut priză ... mai ales LA MINE ! Unele încă NU le-am abandonat !
Printre acestea se număra şi formularea: [Te Iubesc !], dar mai ales [Vă Iubesc !], de obicei ... finale, de ... rămas bun !
~
Eu CRED !
Eu cred că ... toate punctele de vedere SUNT de fapt ... trăiri ! De aceea trebuiesc respectate ! Chiar dacă sunt ... parţial adevărate ! (Inclusiv POLOLOGHIA mea de faţă !)
~
Închid fără diacritice, pentru că am apăsat din greşeală pe o tastă F ... rămânând practic cu "Introduceţi un comentariu" ... iar RESTUL ecranului Monitorului, dispărând în ceaţă (a se citi: ALB).
~
Cornelius

PS: ... nu am terminat ce doream să spun ! M-am blocat ... căci nu văd NIMIC ... totul este ALB. ...

Am închis pagina (păstrând copy la comentariu) ... şi am revenit la "normal" !

Vă doresc multă Sănătate ! (tot un "formalism" ?)
~
Cornelius,

Anonim spunea...

un singur lucru iti pot spune......nu poti spune "te iubesc" atunci cand chiar iubesti cu adevarat ....cred ca e cel mai greu lucru....sa il spui privind in ochii persoanei dragi.....acest "te iubesc" primeste alte conotatii si implicatii atunci cand chiar iubesti.....

George Colang spunea...

andra@ SI acum consider ca nu are sens sa o spui...

George Colang spunea...

Devoratoarea@ Mi-a placut partea cu ''eu nu pot sa spun prea des''. Inseamna ca esti o norocoasa, vine iubirea dupa tine si tu fugi de ea! :)))pentru ca '' nu o poti spune des! '':))

George Colang spunea...

Filip@ Este f usor sa spui te iubesc, mai greu este sa iubesti.

George Colang spunea...

Doaratat@ Ma bucur ca ai revenit!

George Colang spunea...

Leonesse@ Asta zic si eu! E mult mai greu, pur si simplu, nu vezi rostul, e prea mic pentru ceea ce simti...

andra spunea...

nu conteaza ce consideri tu, ghidat de egou, mereu conteaza ceea ce a fost, este sau trebuie sa fie. doar ca prea putini inteleg asta, ori cei care pricep, neaga fara rost. Universul stie totul, noi suntem niste farame, atata vreme cat ne refuzam adevarul. :)

George Colang spunea...

andra@ Eu ti am raspuns pur subiectiv aici. In plus, cand vorbim de iubire nu cred ca putem sa fim obiectivi, nu? Deci, conteaza ce cred eu! Tu! Altii!

silvia spunea...

Oricat de mult traiesti o iubire, uneori simti nevoia sa spui asta...Pur si simplu...Nu des, ci doar atunci cand o simti. Cineva mi-a spus ca el nu poate sa spuna mereu "Te iubesc" ci doar atunci cand intr-adevar simte lucrul respectiv. Acum, uitandu-ma in urma, il inteleg. La nivel personal imi este foarte greu sa spun asta cuiva...Parca as avea nevoie de nu stiu ce pregatire emotionala inainte.....Pur si simplu nu pot spune asta nici persoanelor dragi, din jurul meu.....Iar daca mi se intampla uneori sa o fac, ma simt goala pe dinauntru....Sunt o ciudata,nu? :)

iri spunea...

dar de ce te iubesc trebuie neaparat sa inlocuiasca gesturile, trairile? nu putem sa le avem pe amandoua? eu sunt una din acele persoane careia ii e aproape imposibil sa spuna te iubesc. o spun foarte rar, cand chiar o cred. dar nu vreau sa abuzez pentru ca mi se pare ca isi pierde din valoare... totusi, din cand in cand...

George Colang spunea...

Silvia@ Eu nu sunt psiholog si cred ca stii ca eu nu spun nimic despre om - Omul este om! e suficient.

George Colang spunea...

Iri@ Evident ca nu trebuie sa le inlocuiasca. Insa, cand sunt in exces se vede destul de clar ca sunt acolo doar ca sa proclame ceea ce lipseste. Aia care stau cu ''te iubesc'' in gura tot timpul, care l terfelesc pentru orice mizerie, aia nu au treaba cu iubirea, poate cu minciuna.

Gabi spunea...

parerea mea este ca atunci cand poti defini un sentiment sau esti sigur ca asta simti te minti pe tine insuti. cum nu putem da o definitie a dragostei nici nu vom iubi cu adevarat atunci cand vom striga in gura mare.

L. spunea...

Lasă, unii s-au gândit să scrie două cuvinte pe un post-it și să-l lipească pe un dulap. Când s-au mutat, au lăsat la ghenă un capac de wc și dulapul păstrând încă bilețelul (cele două obiecte atrag asocieri și speculații). Singurul meu gând a fost: oare ce tip de post-it e? are un lipici tare bun!

George Colang spunea...

gaby@ parera ta este foarte frumoasa:) imi place!

George Colang spunea...

l@ nu am inteles nimic din ce ai zis.

Netsie spunea...

Iubirea trebuie exprimată prin gesturi întradevăr, dar când ajungi plimbându'te în cercul tău vicios, într'o stare de monotonie sau într'un impas de gesturi, ajungi şi la această, să o numim, pauză de exprimare a dragostei prin gesturi, şi adaugi în timp ce îţi tragi sufletul, aceste 2 cuvinte: " Te iubesc". Simplu, uşor, şi cursa pentru dovedire continuă.
Iar acum, culmea ipocriziei, să îmi dau peste nas la ce am spus mai sus: cuvintele zic mult şi fac puţin, iar faptele zic puţin şi fac mult. Let's face it: cu toţii o spunem, deşi deseori e un simplu reflex.
Concluzia mea: cuvintele nu sunt îndeajuns, dar pot fi necesare uneori amestecate printre alte gesturi. Gesturile sunt însăşi exprimarea sentimentală a sentimentului, pe când cuvintele enunţă existenţa ei fără a o dovedi(mind vs heart or words vs act).

Noapte/O zi bună.

P.S. Aşa cum e nevoie de un titlu la o poveste sau la un post^^, aşa şi sentimentele au nevoie de titlul lor exprimat din partea minţii manipulată de simţirile revărsate din inimă(una fără alta nu sunt complete). Weii, iar o iau pe calea romanelor (îmi cer scuze dacă sunt prea multe cuvinte).
The End

Netsie spunea...

P.S.1 Partea sonoră: Mind vs heart-Http://www.youtube.com/watch?v=amw2l4068d4

Cosmin Piticu` spunea...

Asta mi-a plăcut. Ohoo.. Și încă mult de tot! :D

Irina spunea...

Sincer, mi se pare prea filosofic tot ce ai scris aici despre iubire. Atunci cind iubesc simt nevoia sa o spun persoanei dragi, sa impartasesc acest sentiment. Ce este atit de ciudat in faptul ca ne spunem unul altuia ca ne iubim? Oare exteriorizarea sentimentelor este un pacat? Cuvintele "te iubesc" nu falsifica nimic, doar infrumuseteaza. Nu mai generaliza pentru ca exista diferite categorii de oameni: oameni care spun "te iubesc" de la primul sarut (si aici sunt de acord ca sunt doar "baliverne) si oameni care asteapta cu lunile acel moment important in care sa le rosteasca, oameni pentru care "te iubesc" inseamna foarte mult.

George Colang spunea...

Neskie@ EU inteleg ca limbajul joaca un rol important, dar nu cel mai important;)

George Colang spunea...

Cosmin@ merci!

Irina@ Tocmai aratam in articolul cu golanii ca totul este filosofic - e ceva rau in asta? Oamenii traiesc in minciuna, depinde de tine ce alegi, pe unul care ti spune de o mie de ori ca te iubeste in timp ce te inseala cu o mie de tipe sau pe unul care te iubeste si nu ti o spune de o mie de ori.

Rayne spunea...

Hm, normal, iubirea se traieste, nu se declara. Atat despre iubire.
In cazul de fata, declaratii de astea se arunca, cu prastia, in tot netul. Nu stiu ce vor, de obicei iti pot oferi o "prietenie" lipsita de continut. Cam cum este si cu facebook-ul, unde poti fi prieten cu o mie de persoane, dintre care, cei pe care ii stii, ii numeri pe degete. Cu restul, schimbi doar mesaje formale.

George Colang spunea...

Rayne@, nu vrei sa fim prieteni pe facebook? :)))

Irina spunea...

Si oare de ce nu poti admite ca exista si varianta a treia : "unul care te iubeste si ti-o spune". Aici depinde de la persoana la persoana. Daca nu s-ar merita sa spunem "te iubesc", crede-ma, nici nu ar fi existat aceste doua cuvinte. Daca sotul meu imi spune ca ma iubeste, asta ar insemna ca merge la alta si ma inseala? Prostii.

George Colang spunea...

Irina: Nu mi plac enuturile asa categorice. In primul rand, faptul ca se intampla un lucru este total diferit de proiectia noastra cu privire la acel lucru. Cu alte cuvinte, daca sotul te inseala, esti pregatita cu adevarat sa afli? Cat din lucrurile pe care vrem sa le cunoastem, le cunoastem cu adevarat? F. putine. Cat despre a treia varianta - este inclusa in una dintre cele doua, se subintelege... Cat despre cuvinte, argumentul tau e hilar. Vorbim despre Harap ALb, toti intelegem si stim cine este, dar totusi nu exista. Cum de exista cuvinte despre ceva care nu exista si totusi exista? In lumea basmului, Harap Alb exista, in lumea reala - nu. Asa e si aici.

Irina spunea...

Pai uite ca nici mie nu imi plac enunturile categorice. La fel de categoric ai afirmat si tu: ca nu exista un "te iubesc" adevarat. Poate mai corect ar fi fost sa zici asa - "Eu cred ca ...". Nu toti suntem la fel. Pe cit de multi oameni, pe atit de multe identitati. As avea multe de spus aici, dar daca o sa continui, o sa spui ca sunt rasista. Mai bine las asa.

George Colang spunea...

irina: ma obosesc ingrozitor discutiile de genul asta - cu oameni care mi spun ca sunt si exceptii. stii cati imi zic asta? u crezi ca eu nu constientizez? iti dau un comentariu de pe fb: va rog. fara chestia cu ''nu in toate cazurile'' . mi se spune mereu asta, am obosit! Analiza nu se face cu exceptii. Oamenii, in general, au doua maini, in situatii limita au una. Definitia omului nu este de genul - un individ cu o mana. Operam cu general, nu particular:)

Irina spunea...

:) Romania ... si normal ca aici, unde majoritate barbatilor merg cu sotia gravida de maina si dau din ochi altor fete, totul e posibil, mai ales ceea ce spui tu. Prin alte parti lucrurile stau altfel.

Rayne spunea...

mai stii? daca ai cont, te poti trezi cu o cerere :)
personal, am putini la sectiunea prieteni, dar sunt oameni cu care imi place sa tin legatura.

George Colang spunea...

rayne@ Daca am FACEBOOK BADGE normal ca am cont! :))

Rayne spunea...

se mai intampla... :P

Laura spunea...

mi s-a intamplat sa am momente in care sa simt cu disperare nevoia sa adresez acel "te iubesc" cuiva dar nu era nimeni pe langa mine..:) Nu vroiam sa spun cuvintele astea parintilor,unui amic sau lu` frate-meu.Vroiam sa fie incarcate emotional,sa simt ceva diferit...Si bineinteles,nu am gasit persoana,ramanandu-mi decat sa astept.Iar spre deosebire de alte persoane,imi doream sa spun un "te iubesc" sincer,din inima!

M 7 spunea...

da' de ce? Mie imi place sa mi se spuna "Te iubesc". Uite-asa. Imi place mie. (consider cu tarie ca aceste cuvinte trebuie rostite, ori de cate ori simtim nevoia)