miercuri, 27 ianuarie 2010

Autoportret



     Nu ştiu dacă sunt influenţat de ceea ce am citit mai devreme. Oricum, nu contează. Cum nu cred în personalitate, nu ştiu dacă are rost să mă descriu. Dar sunt, oarecum, obligat de nevoia mea de afla ceva câte ceva despre mine. Despre mine? Da, să zicem, despre una din feţele tale. Ştiu că rândurile desenate de mine se pot întoarce împotriva mea. Însă, atacatorul trebuie să înţeleagă că mâine o să cred în altceva, o să fiu, poate, altcineva. Offshore este critic cu el, poate prea critic. Are probleme cu somnul. Nu ţine minte numele persoanelor, iar, dacă o face, asociază numele celui cunoscut cu un nume al unei persoane ce a fost cunoscut anterior. Deci, dacă te cheamă, de exemplu, Andrei, cu siguranţă, pentru câteva săptămâni, mă voi uita la tine ca şi cum ai fi un alt Andrei. Ciudat, nu? Poate că este şi un avantaj în toată babilonia de faţă.
Cred că nu ştiu să apreciez lucrurile elementare şi am impresia de multe ori că totul mi se cuvine. Îmi place foarte mult să mă joc cu sunetele, să manipulez notele, să creez tot timpul ceva nou, ceva care să mă scoată din amorţeala cotidiană. Nu mă simt niciodată bine când cineva spune un banc. Şi asta pentru că ştiu că trebuie să râd. Ceea ce pentru mine este fără de sens. Nu ştiu să spun bancuri, dar cred că pot să scriu o groază de bancuri prin simplul fapt că-mi place să mă investesc în lucruri şi să inventez. Sunt un om care nu ştie să spună bancuri, dar care te poate face să leşini de râs. Paradoxal, nu?
      Ador spontaneitatea. Iubesc muzica, dacă aş avea putere, aş scrie cu note muzicale. Folosesc matematica doar pentru a compune muzică. Armonia este un dans haotic ce se organizează cu precizie matematică. Urăsc fanatismul, şi aici întră toţi cei care spun cu mâna pe inimă că sunt adepţii unui sistem, oricare ar fi acela. Îi urăsc! Nu cred în perfecţiune, dar cred că suntem perfectibili, de aceea mă lupt cu voinţa mea, cu tot ceea ce mă năpădeşte subit. Iubesc naturaleţea femeii şi instinctul ei. Fără de ele, lumea nu ar mai fi avut culoare. Nu-mi place să dau lecţii, dar îmi place să ajut oamenii, să-i ghidez către nevoile lor. Însă, niciodată nu le voi spune ce să facă. Nu am dreptul acesta! Îmi doresc să găsesc un răspuns care să îi satisfacă pe toţi cei care sunt în căutare de adevăr. Asta nu înseamnă că le impun ceva sau că o să-l găsesc. Nu cred în viaţă de după moarte. Cum nu cred nici în viaţa trăită apocaliptic, doar de dragul de a bate cu pumnii în piept şi de a spune: aceasta este viaţa mea! Aşa şi? Cum nu-i înţeleg nici pe cei care văd asta. Implicit pe mine. 




29 de comentarii:

shanti_dea spunea...

esti copil de indigo...bun venit in clubul nostru :))!

Jwly spunea...

Subscriu la ideea cu bancurile. Nu ca nu stiu sa spun bancuri, dar nu imi place cand se spune un banc. Cunosc sentimentul ala si e taaare incomod. Mi se pare ca rasul care urmeaza sau ar trebui sa urmeze, e mai mult un cliseu. Desi depinde mult si de cel care spune bancul...
[zic asta desi sunt o persoana amuza(n)ta :D]

Anonim spunea...

@shanti, suntem dincolo de etichete:)

@offshore : criticul e bun atata timp cat nu innabusa artistul din tine. In rest cand scrii " are probleme cu somnul" , "nu tine minte numele persoanelor" de ce crezi ca vorbesti la persoana a doua?

Anonim spunea...

Mereu mi s-a parut interesant felul cum gandesti. Uneori m-am regasit in cuvintele tale, alteori te-am contrazis tacit. Dar mereu am apreciat omul care le-a scris.
Mereu am apreciat ineditul unei intalniri ciudate dintre doi oameni care se vad atat de rar... Si mereu zambesc atunci cand imi amintesc cum te-am cunoscut.


Aceeasi G.

Next Please spunea...

sunt de acord cu ideea ca muzica e cea mai populara ramura a matematicii

George Colang spunea...

Camelia: pentru ca expunerea este facuta de personajul Offshore :)

George Colang spunea...

shanti deea: copil de indigo?


Jwly: tu subscrii, eu te inteleg perfect! :)

Anonim spunea...

:)cand asociat cand disociat de personaj..
ce inseamna pentru tine "nu cred in personalitate"? daca vrei sa vb altfel nu i bai:)

ARIPI DE FLUTURE spunea...

cred ca toti suntem alcatuiti din mai multi "eu", in functie de stare si evenimente ies pe rand la iveala, azi poate sunt "eu" cel vesel, maine poate "eu" cel critic

George Colang spunea...

Camelia: raspunsul il gasesti aici: http://offshoregeo.blogspot.com/2009/05/despre-masca-omului_18.html


Aripi de fluture: ai perfecta dreptate, asta zic si eu. multumesc

La Rose Jaune spunea...

Mi-a placut aceasta fatza, le astept si pe celelalte, la fel de sincer si obiectiv descrise. (Nu stiu de ce, dar am impresia ca toate au un fir care le uneste... o fi muzica?)

George Colang spunea...

la rose jaune: poate, poate, ma mai gandesc, sa vad ce zice si Offshore :))

Anonim spunea...

Referitor la masca/eu/umbra mie imi place sistemul jung.
masca - ceea ce asteapta ceilalti de la noi , dar cateodata ne o punem si fata de noi insine, eu-l identitatea formata in care aici si acum se manifesta sinele, si umbra in spatele eu -lui ( ceea ce ascundem inconstient)
cand masca si umbra se contopesc in Eu, personalitatea e puternica si scoate mult potential din adancuri.

George Colang spunea...

Camelia@ Problema lu' Jung este urmatoarea. pleaca si el de premisa ca inconstientul exista undeva separat de constient. o umbra care sta in spatele mastii, iar din contopirea lor, avem o noua personalitate. Mi se pare prea mult, si lipsit de consistenta. e ca si cum, inconstientul e si e el o masca, dar una constienta, de care stim, si mai punem o alta masca, ca sa formam un alt ego. cam mult, nu? In viitor o sa postez un articol despre ''cuvant'' in care o sa infatisez si cateva din problemele inconstientului si constientului.

Diana spunea...

Eu cred ca tu esti un romantic incurabil :P

Unknown spunea...

Portativul esti tu...notele iti sunt sufletul si muzica iti curge prin vine. Simte asta...

MildSunnyStar spunea...

"Sunt un om care nu ştie să spună bancuri, dar care te poate face să leşini de râs. Paradoxal, nu?"
Nu mi se pare paradoxal. Din punctul meu de vedere simtul umorului e o calitate pe care o ai, sau pe care o dezvolti. Nu tine de spus bancuri.
Am prieteni care ma fac sa rad cu lacrimi fara sa-mi spuna bancuri.
Esti un om inteligent. Asta pot spune despre tine doar din ce ai scris mai sus ;)

Anonim spunea...

offshore, problema e cum interpreteaza fiecare. Inconstientul eu nu l vad separat de constient, si cu atat mai putin o umbra.Desfacem in forme si punem granite ca sa incercam sa intelegem.
Vorbeam de personalitatea curata care reiese din topirea umbrei si a mastii; situatie ideala dar putin probabila in majoritatea, caci necesita multa munca si asumare.

Gabi spunea...

imi place foarte mult cum ţi-ai realizat autoportretul, îmi place foarte mult cum scrii.

George Colang spunea...

Camelia@ atunci spunem acelasi lucru in cuvinte diferite:) imi place cum ai descris acum totul :)

Alexandra spunea...

in fodn si la urma urmei, autocritica e constructiva:D si autoportretul chiar imi place
mi-ar placea sa ascult ceva din ce ai reusit sa faci cu notele muzicale

George Colang spunea...

înger fără aripi: dă click oe cuvântul muzică, care este îngroşat în text, şi poti să asculţi. :)

George Colang spunea...

MildSunnyStar:



Sunt doar un om normal.


Dana:

Anonim spunea...

ma bucur ca am putut exprima pe inteles. am scris si pe blog despre subiect, mi-ai dat impuls..thanks

E spunea...

lovee daft punk

-Erica
http://allaboutitt.blogspot.com/

literelibere spunea...

Offshore, unii n-ajung sa se cunoasca niciodata...asa ca efortul tau e laudabil.:)

PS. vreau sa fac o remarca. am citit foarte greu postarea asta din cauza literelor, lucru care nu s-a intamplat la postarea precedenta.

George Colang spunea...

oceania@ nu am ce sa i fac, cu firefox sunt mai putine erori. eu folosesc firefox, si art asta se vede bine. dar, chiar si asa, am alte erori de care nu pot scapa :(

Romina spunea...

ce caracerizare frumoasa..e ciudat cum fara sa te folosesti de figuri de stil poti da o asemenea expresivitate textului,prin sinceritate.nu vreau sa comentez textul,esti tu,si e mai mult decat foarte bine,e esential.

George Colang spunea...

purplegirl9212@ multumesc pentru cuvinte, dar nu sunt eu, ci Offshore :)