luni, 20 aprilie 2009

Omul de ieri



     Am hotărât să privesc cu focul meu, cu lupa mea, cu bucațile de hârtie ce mă compun, am început să mă las pierdut în lumina inconștientului. Îți vorbesc ție, acelui om pierdut în umbra ta, tu ești singurul care-mi lasă deschisă posibilitatea de a fi deschis. Dar cum poate fi privit un om închis? Un om care este închis, chiar și pentru sine, un om care se camuflează în trecutul său, un ascuns ce derivă din lupta de a nega viitorul. Cum pot sa intru în lumea ta? Cercul sinelui tău este prea restrâns, prea închis ca să pot să încerc să te descos, să te dezvelesc. Iubesc lumea ascunsă în tine pentru că ea mă aruncă în ambiguitatea ființei tale. O sa mă hrănesc cu himerele prăfuite de tine. O să mă cutremur cu fiorul esenței tale. Omul ascuns, omul ascuns de el, de posibilitatea sa de a fi altul. Omul care neagă condiția sa esențială, cel care vrea să se întoarca către sine, către resentimentul său, către punctul lui prim, acel punct care ar trebui să-l proiecteze către finalitatea sa.

13 comentarii:

Unknown spunea...

Imi plac vizitele pe aici. La ce te referi prin "un ascuns ce deriva din lupta de a nega viitorul" ?

George Colang spunea...

ms paul:) ascunsul deriva din posibilitatea sa de a se camufla in trecut, de a sta la ''caldura'', in spatele sau, in urma sa, vesnic in umbra sa, fara sa iasa la iveala, fara sa palpaie asa cum o fac cei care sa bat cu pumnul in piept. :)

Unknown spunea...

Eludand un pic postarea ta, sunt de parere ca si cei ascunsi ar trebui sa-si mai aprinda din cand in cand luminile. Statul asta in umbra ajuta. Pe altii...

Anonim spunea...

In cursul zilei de ieri un dasein a violat si apoi a ucis un alt dasein. urmeaza ca in zilele urmatoare daseinii de la politia comunala sa ia masuri.primarul daseinilor din localitate regreta cele intimplate.

George Colang spunea...

@anonim: stiu la ce te referi :)))))cat am discutat pe tema asta!

George Colang spunea...

Da Paul! ar trebui sa scoata capul in lumina. pacat ca nu o fac.

WinDance spunea...

Eu cred ca am sa privesc un pic partea comica a subiectului, pt ca mi se pare o idee prea trist ca sa nu adaug si ceva glumite rautacioase, cum ar fi ideea ca poate e de vina sindromul Emo... sau narcisismul excesiv sau 2 in 1:-) ; sunt atat de indragostiti de ei insisi, incat se pastreaza numai pentru ei, acolo, in colt, la intuneric, fara a permite altcuiva sa ii atinga, pt ca nu cumva sa se sparga.. Dar pana si asta e trist...Fir'ar! Nu mi-a iesit gluma :-S

P.S.: Frumos mai scrii! :-)

Coeur Mecanique spunea...

Ce nu inteleg ,este de ce folosesti verbul" a trebui" cand te referi la ce ar fi indicat sa faca unii.Nu poti dicta din condei starile si existenta,felul de a se manifesta al unora...de fapt,al nimanui.Fiecare isi traieste deciziile.De multe ori, neintelegand,reducem enigmele la multimea vida.Incomprehensiunea dilemelor,te rataceste...te-ai gandit ca poate nu vezi luminile din cauza umbrelor desenate de tine?
Odata lucrurile intelese,ecuatia pare sa fie rezolvata...ca e dureros odata ce ai inteles,asta e alta fila din stufoasa carte,dar:"trebuie sa ramanem in viata sa vedem cum se termina povestea."

PACO spunea...

Daca vrei intra si la mine pe blog

George Colang spunea...

@windance: dragut ce spui u :)

George Colang spunea...

@mecanique: nu cred ca dictez nimic, ci pur si simplu descriu. ms ptr comm

Romeo spunea...

Trecator
Calaream pe un cal si deodata-am vazut
ca eu sunt calul acela
Si deodata am vazut ca ei doi
galopeaza pe mine.
Ma învolburam si deodata
i-am vazut pe cei trei,
când umbra mea din spatele meu
mi-a strigat:
- Eu sunt tu. Lasa-i
pe cei patru sa-si urmeze destinul…
lasa-i!

Nichita Stanescu

George Colang spunea...

@Romeo: ms , imi place poezia. insa, am o problema cu modul tau de a pune problema. nu vreau sa intru in detalii de ordin estetic-gramatical, dar situl respectiv nu prea trece testul. in ceea ce priveste problema cu logica si cu analiza ta despre ''lume sigura'' si faptul ca rupi din context niste cuvinte, chiar nu le gasesc rostul. in plus, ideea cu pseudo cioran, as vrea sa o pastrezi ptr tine, caci eu nu am procedat asa cu ''vizita sitului vostru''. puteam sa o fac, dar nu avea rost, pierdeam timp, cum fac si acum de fapt. asa, cum spuneam, nu vreau sa mi citesti niste cuvinte, ptr ca eu nu fac filosofie analitica gen Quine, Kripke sau cine vrei u, ci vreau sa intelegi textul. daca consideri ca nu poti sa faci asta, te rog sa nu ma mai vizitezi. o zi buna.