marți, 31 mai 2011

Facultăţile din România

       
            Citeam astăzi pe undeva despre nişte studenţi Erasmus veniţi de prin Polonia, Franţa, Italia, la studiu în România. Toţi strigau în cor de faptul că românii ştiu multe limbi străine, că sunt inventivi, dar că, în acelaşi timp, sistemul de învăţământ de aici pute. Să fim totuşi atenţi, era vorba de facultăţile de stat, care, fie vorba, mai fac ceva în plus față de cele particulare.
            Să revenim însă cu picioarele pe pământ. Într-un studiu recent, România este pe primul loc în ce privește numărul de analfabeţi, şi pe ultimul loc în ce privea testele de competenţe în învăţământ din Europa. Evident, veţi spune că sunt critic, însă eu am de-a face cu oameni, cu instituţii de învăţământ superior, cu tot felul de profesori, cu tot felul de aşa-numiţi studenţi!  Dacă arunci un ochi prin instituţiile de învăţământ, dar dacă te uiţi mai atent, nu aşa cum procedează ARACIS şi alte instituţii de doi lei, o să vezi cum studenţii plătesc examenele, cum cumpără cărţi contrafăcute, cum îşi cumpără și rezultatele, cum te jignesc pentru prostia lor de doi bani. Facultăţile, şi în special cele particulare, s-au transformat, şi aici o citez pe o amică, în prestări de servicii; vii cu banul, primeşti diploma! Te duci pe piaţa forţei de muncă şi devii şef! Şi uite aşa, îi subjugi pe unii care se răscolesc cu Heidegger şi alte chestii de-astea inumane, din ceruri! Slavă domnului că am făcut o facultate cu adevărat profesionistă! Trăiască filosofia! Restul, dumnezeu cu mila! 

22 de comentarii:

Unknown spunea...

nu cred ca doar filosofia e o facultate profesionista... sunt multe facultati bune in romania. de stat. pentru ca cele particulare, iti dau dreptate, sunt praf

George Colang spunea...

Nymphetamine: Nici nu am zis asta.Am fost doar subiectiv, sunt conştient că sunt destule facultăţi bune, care şi fac treaba cum trebuie, dar prea puţine...

L. spunea...

În așteptarea secretariatului facultății X să răspundă la un telefon și să nu mai vorbească atâta la un altul...(de la 9 dimineața)...pot spune că se poate orice: regula, însă, ne arată că lucrurile stau invers decât cum ar trebui să fie, și că generalul e anormalul, devenit acum normal - e normal să meargă totul prost. Să mai încerc să sun...

mihaela spunea...

Si informatica de la Universitatea Bucuresti este o facultate la care nu se triseaza.

George Colang spunea...

L: Ţi-a răspuns până la urmă?

George Colang spunea...

Mihaela: Universitatea Bucureşti stă bine în comparaţie cu restul...

L. spunea...

NU! Poate sunt pe alt fus orar, cine știe :))? Secretariatul are un timp al său, necunoscut muritorilor. Așadar, drum bun (până în tărâmul lor) pentru informații (și răbdare să vi se descuie ușa ce stă încuiată, să nu intre prea multă lume odată...Cum ar fi să fie și magazinele așa? :))).

Anonim spunea...

Scuze ca am ales anonim, dar nu ma incadrez la celelalte categorii. Am simtit nevoia de a interveni cu acest comentariu, dintr-o perspectiva obiectiva. Observ si aici, ca peste tot, aceeasi fatarnicie in a arunca cu noroi in facultatile particulare si a slavi pe cele de stat. Ambele categorii sufera de exact aceleasi "bube", cu un plus de moralitate pentru cele particulare, care iti spun legal ce tarife au, in timp ce bugetarele care stau pe banii nostri te taxeaza pe ascuns. Asa cum spuneam, parsivenia atitudinii fata de cele particulare este evidenta: am vrut demicratie, proprietate particulara, in toate domeniile, dar cind a aparut in invatamint, hopa!, nu mai este buna, este rea. Cum asa? Invatamintul este unicul domeniu in care statul trebuia sa detina monopolul? Chiar lumea nu mai gindeste putin normal? Trebuia si aici sa apara concurenta privata, de ce sinteti ranchiunosi? Plus ca marea majoritate a absolventilor trebuie sa-si gaseasca loc de munca in mediul privat, si atunci voi sinteti intregi la cap? Angajatii in mediul privat trebuie sa vina, obligatoriu numai din invatamintul de stat? Isi pierd unii catedrele si privilegiile si banii ilegali din spagi si meditatii? Care este ratiunea?
Va sfatuiesc sa judecati putin mai mult inainte de a arunca sentinte asa definitive, toate tipurile de invatamint si toti studentii sint la fel, chiar daca sint mai mult slabi decit buni, dar sint totusi pe linia de plutire. Singurul invatamint superior de valoare a fost cel dinainte de 1989, acum nu are rost sa inventati rivalitati inutile, am vrut particular, avem particular, in orice domeniu, fie ca va place sau nu!
Filozofia este facultate? Scuze, dar....

George Colang spunea...

L: magazinele nu şi-ar permite, statul, da.

George Colang spunea...

Anonim: Ca să încep invers: Filosofia este facultate, iar dacă nu mă crezi dă o fugă până acolo, vezi ce oameni sunt, ce conferinţe se ţin, uită-te prin bibliotecă, prin săli - o să constaţi cu uimire că există aşa ceva în România. Întrebarea ta ironică nu şi ar are rostul, la fel aş spune: Teologia e facultate? Aici mi se pare hilar, dar să trecem mai departe. Sunt absolvent şi de stat, şi de particular...deci pot cât de cât obiectiv. Nu am nimic cu particularul, chiar nu am nimic, nu am o gândire închisă; este normal să fie învăţământ privat, chiar este, dar nu aşa cum este la noi în ţară. Este o diferenţă, un lucru care vă scapă în raţionament. Mai atent pe viitor! În plus, şi facultăţile de stat put, după cum am spus şi în articol, căci studenţii erasmus erau veniţi la nişte facultăţi de stat, nu particular: deci, înainte de a arunca cu roşii, mai atent,iar. Problema mea, în schimb, este recentă şi are legătură cu o facultate privată - unde lucrurile sunt exact pe invers, unde, din punctul meu de vedere, nu ar mai trebui să existe de drept, acel loc nu e instituţie, e măcel.

Anonim spunea...

Intentia mea nu a fost de a lansa ironii inutile si nedrepte, imi cer scuze daca asa pare comentariul meu, superficial privind. Asa cum recunosti in raspunsul catre mine, de fapt ai o o problema cu o "anumita" facultate particulara, ceea ce poate fi perfect adevarat. Dar postarea ta se refera la ansamblu, la intreg invatamintul particular ce pare a fi un "gunoi". La fel, mass-media si curentul de opinie general are aceeasi atitudine fata de intregul invatamint privat. De ce? Eu nu am nici o legatura sau interes cu asa ceva, dar nu pot sa accept aceasta campanie inutila si nedreapta impotriva facultatilor particulare. Ca sint slabe sau inselatoare, asta tine de Romania, de societatea jalnica pe care ne-am creat-o, dar asta afecteaza in aceeasi masura intregul sistem de invatamint. Faptul ca banii conteaza si cu ei iti poti cumpara orice, inclusiv studiile, nu sint marota invatamintului privat, este al ambelor, iar daca cel privat nu era, atunci intreaga smecherie ar fi fost doar la stat. Asadar, nu va iluzionati ca cei cu bani, fara facultati particulare ar fi lipsiti de mijloace necurate pentru a obtine o diploma.

Ironia nu trebuie cautata unde nu exista, adevarul poate aduce uneori a ironie...
In alta ordine de idei, mi-a facut o deosebita placere sa conversez cu tine.
Toate gindurile bune!

George Colang spunea...

Anonim: Sistemul în general nu este normal, nu are un temei, nu are nimic. Dacă la stat lucrurile sunt un pic mai decente, la particular ele sunt făţis. Nu vorbim de excepţii, chiar sunt institutii particulare unde e o plăcere să calci, însă într-o analiză coerentă nu operăm cu particularul, ci cu generalul. Era o maximă de sorginte germană: Nu vede pădurea de copaci. Cam aşa e şi aici.

Ana spunea...

Am terminat un colegiu particular, in loc sa fac liceul la stat, pentru simplul motiv ca patronul ne indruma dupa metoda americana. A meritat cu varf si indesat sa plateasca ai mei 400 de dolari pe an, mai ales ca am facut numai 3 ani din 4, datorita notelor bune - necumparate. De asemenea, m-am inscris la o facultate particulara, cautand macar o apropiere de sistemul cu care fusesem obisnuita in "liceu"... Cea mai mare greseala! Este posibil sa ajung sa port -4,50 la ochelari in urma studiului si o colega de grupa sa copieze la licenta si sa ia nota 10???? Nu stiu cum o fi la facultatile de stat, insa si la particular sunt studenti care chiar au venit sa invete si sa promoveze, numai ca sunt trasi in jos si dezamagiti de odraslele cu bani care isi cumpara notele si diplomele...Nu ca as fi invatat pentru o nota mare, doar ca ma doare si acum, dupa 6 ani de la absolvire, ca cei care chiar invatau si studiau nu erau luati in seama ca cei carora le cumparau parintii notele si notorietatea.

George Colang spunea...

Ana: şi la stat se întâmplă la fel.

Suflet de curva spunea...

:) George... George....gandesti prea mult ;)

Suflet de curva spunea...

:) George... George....gandesti prea mult ;)

Govor Cristina (after-the-summer-rain) spunea...

eu am facut la stat si dupa niste ani am fost si la privat.. la stat (Universitatea Bucuresti) am fost numita proasta, de o profesoara de aproape 80 de ani care abia auzea, dar era sefa de catedra la chimie organica... sti pt ce? pt ca ca am intrat cu media de la bac.. nu a tinut nimeni cont ca dupa 4 ani de liceu de chimie era dreptul meu sa continui chimia.. ne-au tratat ca pe niste prosti fara sa stie cine suntem si ce stim... in facultatile de stat exista prea multi profesori care isi bat joc de munca studentilor... parerea mea... cat despre privat.. sunt Universitati care iti pun la dispozitie material pt invatat, este alegerea ficaruia cat vrea sa studieze.. din pacate, angajatorii sunt cei care gresesc, eu cred ca trebuie sa angajezi un om pentru ceea ce stie, nu pentru diplomele pe care le are...

George Colang spunea...

Suflet de curvă: Tot cu lucruri murdare te ocupi? :)

George Colang spunea...

after-the-summer-rain: şi eu cred la fel, că angajatorii ar trebui să ţină cont de om, şi nu de diplomă; dar mă doare capul când văd cum unii nu sunt în stare să trişeze, să "COPIEZE" şi trec prin facultate ca prin apă...este inadmisibil.

iri spunea...

ador cand pot sa vorbesc in cunostinta de cauza :)) ok, eu acum 2 zile m-am intors dintr-un stagiu Erasmus in Italia, la o facultate care se presupune ca e ffff buna cel putin pe domeniul meu (lingvistica). ce am gasit acolo m-a cam socat, si nu in sensul bun. ce-i drept: au absolut toate conditiile: au profesori bestiali, biblioteci, echipamente, tot. totusi, studentii sunt praf. sau nu, mai degraba, e o prapastie intre aia ft buni si aia prosti. la ei nu exista studenti medii. din 40-50 cati sunt inscrisi la un curs, frecevnteaza in jur de 8-10. cei care vin, sunt ft buni. restul, la examen, se roaga sa promoveze. atat. asa ca la noi parca e mai bine. mai prosti per total, dar macar avem o medie. nu suntem fie ffff buni, fie ffff prosti. si cred ca e mai bine asa

George Colang spunea...

iri: genial comentariul tău! mai bine mai mulţi banali decât câţiva inadaptaţi:))

Anonim spunea...

eu sunt student la privat , la geografie si turism si am scris multe articole despre turismul romanesc . Vreau sa public si o carte , in care voi scrie si despre problemele invatamantului superior , este foarte adevarat ca se cumpara examene , e disperant , de asta vreau sa lansez o carte de scandal la fel cum au facut si altii . De ce nu te apuci si tu de scris ? :=O