joi, 14 iulie 2011

Sensul vieţii

           Mă fascinează să văd că nu există nici o noimă în viaţa de zi cu zi şi totuşi noi să o căutăm cu ardoare. Astăzi, la metrou, era o tipă care citea o carte cu un titlu de genul: ,,Omul în căutarea sensului vieţii". Pe loc mi-am spus că este o tâmpenie, să credem într-un sens anost al unei vieţi destul de anoste. Mă întorc la amicul Cioran, unde viaţa chiar nu are rost, şi orice căutare nu face decât să-ţi arate dezbinarea şi sihăstria suavă a deşertului. Însă, căutăm noi aşa cu patos încât să ne lăsăm furaţi de drum? Ori ne strecurăm cu totul într-o cadă plină cu ţepi, încât realitatea ne taie orizontul sublim de putrefacţie?
             Sensul vieţii nu există, nu are cum să existe, iar dacă există atunci îşi pierde tocmai temeiul, punctul său de armonie, ceea ce-l face să fie rafinat şi, în aceeaşi măsură, unic. Orice ar fi, să nu ne lăsăm vrăjiţi de iluzia asta a vieţii din care se nasc numai voinţe de clocotire, din care se sustrag numai munţi de creaţie. Suntem mult mai mici decât ne vine nouă să credem, iar de stăm să ne mânjim şi mai mult cu himere, nu facem decât să ne adâncim în propria noastră superficialitate. Totuşi, invers dacă privim, nu ar însemna să ne lăsăm purtaţi de deşert? Şi cum ar arăta o lume fără scopuri de atins? Heidegger s-ar îngropa cu teoria lui de-a binelea dacă am privi doar din spatele scopului, al limitei, al falsei peratologii, am cădea pradă delirului, şi astfel l-am înţelege pe Cioran. 

6 comentarii:

Suflet de curva spunea...

Ca intotdeauna, felul tau de a scrie ma fascineaza...dar probabil aprecierea unei curve... nu are nicio valoare , asa-i , George?

Astept sa vad ce postare o sa faci, cand in acelasi metrou, alta tipa, o sa citeasca '' Cum sa ceri iubitului bani, fara sa pari curva'' ;)

Curva, cu drag.

George Colang spunea...

Aprecirea trece dincolo de norme si cutume, nu are nicio legatura cu stampila. Cat despre metrou si tipa cu bani, nu am ce spune decat ca astept sa o vad la metrou cu o carte in mana. Ce te fascineaza la scrisul meu?

Anonim spunea...

George ,nu o sa te contrazic ,dar iti pot spune ca daca exista un sens al vietii .... fiecare om il descopera singur :) ... nu poti cere de la alta persoana sa iti spuna care este sensul vietii ... pentru ca aveti vieti diferite ...deci sensuri diferite ... sensul vietii tale numai tu il poti descoperi ...dupa ce ai descoperit sensul vietii tale te poti intreba care e sensul vietii in general si compara cu al tau :)

George Colang spunea...

Leonesse: Pai nu sensul vieţii în general, ci în particular. Care e sensul vieţii? Al tău? Îl ai? Ştim noi cu adevărat care este?

Anonim spunea...

da eu stiu sensul vietii mele in proportie de 49% restul de 51% este intr-o continua transformare ... nu este ceva material pe care sa il pot avea ... e ceva spre care fiinta mea tinde instinctiv sa evolueze ,care este cu adevarat sensul !? cred ca ne vom convinge 100% care e adevaratul sens al vietii in ultima clipa de viata daca pana atunci nu l-am gasit aproximativ.... risti !:)

IULISA spunea...

Neprevazutul constituie un element esential al existentei. Sensul vietii nu poate fi un proiect rigid pentru ca el nu este static, ci adaptativ. Trebuie sa toleram incertitudinea si faptul ca nu putem stapanii absolut totul. Nu putem controla totul si nu ne putem pune la adapost de orice. Intoleranta pentru incertitudine ne pune in pericol echilibrul psihic si aptitudinea pentru fericire.