marți, 3 martie 2015

Poti sa ajungi la rezultate fara valori morale?




Fie ca stiti deja sau nu, dar Adam Smith care e văzut ca un precursor al profitului exacerbat, avid, avea scrieri, înainte de toate, legate de morală. Din perspectiva lui, dacă ar fi să mergem până la capăt şi să nu dăm crezare doar autorilor care îl văd ca un economist pur, afacerea ar trebuie să înseamne mult mai mult decât profit. Noi vedem citatul celebru – „Nu ne aşteptăm să primim bucatele pentru cină prin bunăvoinţa măcelarului, a berarului sau a brutarului, ci datorită faptului că ei îşi urmăresc propriile interese. Nu ne adresăm umanităţii din ei, ci iubirii lor de sine – şi nu le vorbim niciodată despre nevoile noastre, ci despre avantajele lor.” Adam Smith, Avuţia naţiunilor – într-o cheie specifică Marketing-ului. Însă, acest lucru nu înseamnă să extrapolăm şi să afirmăm că orice afacere se rezumă la profit, strict exclusiv, cum ar fi spus Milton Friedman.




Niciun comentariu: