miercuri, 27 iunie 2007

Aforisme






„Limitele matematicii. -Matematica reprezintă o forță majoră pentru mașină, dar nu pentru om.“ L. Blaga



„Pragmatism. – În limba americană „a ști“ este infinitivul verbului „fac“. Ce verbe neregulate au cei de peste Ocean!“ L. Blaga


„Premisă. – Dumnezeu, dacă ar fi fost romantic, ar fi creat alți Dumnezei. Fiind însă un clasic, a creat lumea.“ L. Blaga


„Metafizică. – Metafizica e geometria proiectivă a spațiului spiritual.“ L. Blaga
„Perspectivism. – Îmi închipui că ar putea să existe microbi care consumă lacrimi. Din punctul de vedere al acestor microbi – lacrimile sunt făcute în univers numai pentru ca ei să-și aibă alimentul necesar.“ L. Blaga


„Sufletul inferior şi grosolan este mai bine pregătit pentru a îndura rănile şi daunele de tot felul decât sufletul aristocratic: primejdiile care îl ameninţă pe acesta din urmă sunt fără îndoială mai mari, şansele Lui de a eşua şi de a pieri sunt, tocmai datorită complexităţii condiţiilor sale de viată, uriaşe. Când şopârla îşi pierde un deget, îi crește altul la loc: dar nu şi omului.“ F. Nietzsche


11 comentarii:

Anonim spunea...

Hai sa -ti scriu un aforism care mi-a placut mie
''Realitatea e ruina unui basm''hai si inca unul ca mi-am amintit
''Tacerea e umbra unui cuvant''
:)

Anonim spunea...

1. Atitudinea creeaza realitatea! :)

Orice lucru din lumea asta poate fi vazut asa cum vrei tu. Bun sau rau; simplu sau complicat; usor sau greu. Nu conteaza cum sunt lucrurile, conteaza cum le privesti tu. Iar felul in care le privesti se afla tot timpul sub controlul tau.

2.Adevarata moralitate nu consta in a urma calea batatorita a societatii (regulile si traditiile ei) ci in a descoperi adevarata cale pentru noi insine si a o urma fara teama." - Mahatma Gandhi

3. People call this ECHO, but really this is LIFE. It gives you back everything you say or do. Our life is simply a reflection of our actions. If you want more LOVE in the world, create more love IN YOUR HEART. This relationship applies to everything, in all aspects of life.
Life will give you back every thing you have given to it.
YOUR LIFE IS NOT A COINCIDENCE. IT'S A REFLECTION OF YOU.

Unknown spunea...

Blaga sucks big time.Trebuia sa scrie romane politiste nu filosofie.

Unknown spunea...

Asea...stiu si eu un aforism..e de fapt un banc dar unii nu s-au prins si au crezut ca e chiar pe bune.Un maestru chinez (intelept bla bla) sta pe un mal.Discipolul pe malul celalalt.Discipolul ii striga maestrului:"Maestre, cum ajung si eu pe malul celalalt?" Maestrul ii raspunde: "ESTI pe malul celalalt!".

George Colang spunea...

domnu' andrei 136 proaspat licentiat in teoretica , a apropo ptr George ce nr este? unde am ramas...da...deci la teoretica e mai imp Leibnitiz sau Russell..asta nu inseamna ca nu mai exista si altii ,nu?
:)

Anonim spunea...

conradictorii aforismele tale. ma asteptam sa gasesc texte cat de cat omogene, care sa defineask un caacter, niste valori..:P oricum, foarte tare nietzsche. Teoria lui conform carora cei bogati si/sau puternici se folosesc de reastul pt realizarea propriilor scopuri. mai mult decat analiza socio-filosofica, nietzsche il "omoara" pe Dumnezeu cu teoria asta. imposibil sa nu stii conceptia lui depre religie(invetie a celor slabi, k un soi de rebeliune fata de liberatea celor puternici)

George Colang spunea...

nici nu am vrut sa aiba vreo ordine aforismele .BA chiar or sa apara si altele CONTRADICTORII:)

Unknown spunea...

La teoretica sunt mai importanti Russell si Leibniz, e adevarat.Dar Blaga tot sucks.Nici la culturii nu se face.Mai degraba Noica.BTW, chestia asta cu "astia de la teoretica si astia de la culturii" e rasuflata.

George Colang spunea...

da asa e ...deci ar trebui sa ti placa Blaga atunci :)), dk tot e rasuflata chestia...

Unknown spunea...

Nu, n-ar trebui sa-mi placa Blaga.Lui Blaga ar trebui sa-i placa de mine.

DoarATAT spunea...

Bun ! Aici n-a mai intrat nimeni ... de atunci ! (rău !)
~
Domnule Offshore !
~
Ce am reţinut eu din Blaga:
"Eu NU strivesc COROLA de Minuni a Lumii", nu spune mare lucru. Doar că "m-a lucrat" mult timp (35 de ani, adică mai mult de jumătate din ... viaţă) !
Ca şi altele din "liceu" :

"Libertatea individului ţine ... până unde începe A CELUILALT !" (Ionaşcu ~ profu' de filosofie)

"Notează ideea !
Trăieşte Clipa ! Poate fi ultima." (De ale mele !)

"Un Om ce cade în genune, o viaţă'ntreagă făureşte, în care-şi poartă crunt blestemul, o taină ce n-o dovedeşte. ..." (De ale mele !)

"Prezentul este "poarta" prin care Viitorul devine Trecut, ambele modificându-i forma, dar nu şi conţinutul !" (De ale mele !)

Lui Iorga i se atribuie constatarea: "Cinci ori cinci fac douăzecişicinci !" ... "Bineînţeles, contemporanii răuvoitori" (De ale mele !)

"Fiecare Om s-a născut în alt infinit" (De ale mele !)

Mai sunt... câteva, dar, aici am prezentat mai mult...de ale mele !

Şi asta pentru că ... citisem o poezie care mi-a plăcut, a lui Arghezi:
Cel ce gândeşte singur !

Eu însă, m-am bazat dintotdeauna pe INTUIŢIE !

Probabil că introspecţii ... abordează "aceleaşi metode" !

~
Cornelius,